ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس کتاب کتاب اقتصاد مهندسی

کتاب اقتصاد مهندسی

کتاب اقتصاد مهندسی
مولف: محمدمهدی اسکونژاد مترجم: محمدمهدی اسکونژاد انتشارات: مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی شده توسط: محمودرضا فلاحی (مخترع-نویسنده -مدرس)بیش از14سال سابقه آموزش،تحقیق و پژوهش

اقتصاد مهندسی از شاخه‌های علم اقتصاد است و از روش‌های تحلیلی که در برآورد هزینه و تعیین ارزش اقتصادی سیستم‌ها، فرآورده‌ها و خدمات به کار می‌روند، بحث می‌کند.

اقتصاد مهندسی، مجموعه‌ تکنیک‌هایی است که پروسه مقایسه بین گزینه‌های قابل انتخاب را بر پایه‌ی اصول اقتصادی، ساده‌سازی می‌کند. اقتصاد مهندسی در واقع ابزاری برای انتخاب بهترین یا به عبارتی مقرون به صرفه‌ترین گزینه از میان گزینه‌های پیش روی مهندسین است.
به عبارت دیگر، اقتصاد مهندسی، ابزار اصلی تصمیم‌گیری مهندسین در پروژه‌هاست. مباحث علمی و فنی مطرح شده در طول دوره‌های تحصیلیِ رشته‌های مهندسی، گزینه‌های مختلفی را برای انجام امورِ محول‌شده به مهندسین، پیش روی آن‌ها گذاشته که همه‌ آن‌ها به لحاظ فنی و مهندسی قابل اجرا هستند. اما، این اقتصاد مهندسی است که مشخص می‌کند از میان گزینه‌های مختلفِ قابل اجرا از لحاظ فنی، کدام یک به لحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر بوده و کدام یک فاقد دلیل موجه اقتصادی است.
به بیان ساده‌تر می توان گفت، اگر قابلیت فنی اجرای گزینه‌ها و پروژه‌های مهندسی، شرط لازم انجام آن‌هاست، قابلیت مالی یا همان توجیه اقتصادیِ آن‌ها نیز شرط کافی در اجرای آن خواهد بود. اقتصاد مهندسی به‌طور مشخص به مقوله‌ی دوم که همان بررسی توجیه پذیری اقتصادیِ گزینه‌های پیش روی مهندسین است، می‌پردازد.
نیاز به اقتصاد مهندسی، از زمانی احساس شد که مهندسین به تجزیه و تحلیل اقتصادیِ تصمیمات مربوط به پروژه‌های مهندسی روی آوردند. اقتصاد مهندسی در حقیقت، قلب تپنده‌ی پروسه‌ی تصمیم‌گیری است. تصمیمات مورد بحث در اقتصاد مهندسی، دربردارنده‌ی عناصری اساسی از قبیل جریان‌های نقدی پول، زمان و نرخ‌های بهره هستند. در نهایت، اقتصاد مهندسی کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های منطقی و ریاضیاتی، تصمیم‌گیری‌های بهتر و اقتصادی‌تری صورت گیرد.
کتاب «اقتصاد مهندسی» دارای چهار بخش بوده که به ترتیب در هر بخش موضوع‌هایی چون: «مفاهیم اساسی اقتصاد مهندسی، تکنیک‌های اقتصاد مهندسی و کاربرد آن‌ها، تجزیه و تحلیل اقتصادی بعد از کسر مالیات و تجزیه و تحلیل اقتصادی در شرایط عدم اطمینان» مورد بحث قرار گرفته است.

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی