ارتباط مستقیم با 30665 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس کتاب آموزش جامع شبیه سازی خواص مختلف مواد با

آموزش جامع شبیه سازی خواص مختلف مواد با

آموزش جامع شبیه سازی خواص مختلف مواد با
مولف: مهدی زمانی انتشارات: انتشارات چاپار معرفی شده توسط: مهدی زمانی

نرم¬افزارهای فنی و مهندسی کاربردهای متنوع¬ای در صنایع مختلف دارند و یاری¬رسان افراد در زمینه¬های گوناگون می¬باشند و آشنایی با آن کمک قابل توجه¬ای در پیشرفت پروژه¬ها و حل مشکلات صنعتی می¬کند.

امروزه تسلط بر نرم¬افزارهای تخصصی در هر رشته¬ای از نیازهای اساسی پژوهشگران، صنعتگران، مهندسین و دانشجویان رشته¬های فنی و مهندسی و حتی سایر رشته¬ها است و به عنوان یکی از شاخص¬های مهم سنجش توانایی محسوب می¬گردد.
در این کتاب هدف معرفی نرم¬افزار جی مت پرو JMatPro، نحوه کار با آن، کاربردها و توضیح اصطلاحات تخصصی درون نرم¬افزار است. نرم¬افزار JMatPro شبیه¬سازی خواص گوناگون مواد شامل خواص فیزیکی، مکانیکی، شیمیایی و ... را انجام می¬دهد. این نرم افزار علاوه بر شبیه¬سازی و پیش¬بینی خواص گوناگون مواد، یک بانک اطلاعاتی از خواص مواد نیز می¬باشد که با انتخاب ماده مورد نظر می¬توان خواص گوناگون آن را با نمودارهای مختلف مشاهده نمود. اما باید اشاره کرد که JMatPro بانک اطلاعاتی از خواص محاسبه شده از مراجع گوناگون، هندبوک¬ها و مقالات نیست، بلکه شبیه¬سازی را بر اساس مدل¬های مواد بر پایه فیزیک آنها انجام می¬دهد که این ویژگی باعث می¬شود که کاربران بدون نیاز به مراجعه به هندبوک¬ها، مراجع و مقالات، خواص گوناگون مواد را در شرایط مختلف مانند دماها و زمان¬های مختلف استخراج، تجزیه و تحلیل نمایند که اطلاعات خروجی نرم¬افزار از لحاظ صحت و دقت نتایج، به طور مکرر مورد تایید قرار گرفته است.
از این نرم ¬فزار موارد بسیار زیادی را می¬توان شبیه¬سازی و اطلاعات مورد نیاز را استخراج کرد که برخی از کاربردهای اصلی این نرم¬افزار می¬توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 فازهای تعادلی پایدار و نیمه پایدار
 ویژگی¬ها و رفتار انجمادی (فازها و خواص آنها)
 خواص مکانیکی (استحکام، سختی، استحکام دمای بالا، خزش، خستگی و ...)
 خواص فیزیکی مواد (کلیه خواص ذات ماده، انرژی نقص چیده شدن و ...)
 خواص شیمیایی (مقاومت به خوردگی و ...)
 استحاله (دگرگونی¬، تغییرات و یا تحولات) فازی (دیاگرام¬های TTT، CCT، تغییرات انرژی و ...)
کتاب حاضر می¬تواند در خصوص نرم افزار JMatPro و شبیه¬سازی خواص مواد، مرجع خوبی برای دانشجویان رشته¬های مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، شیمی و سایر رشته¬هایی که شبیه¬سازی خواص گوناگون مواد را مورد بررسی قرار می¬دهند، باشد. امید است با معرفی نرم¬افزار JmatPro و کاربرد آن در شبیه¬سازی خواص گوناگون مواد، قدمی هر چند ناچیز در جهت شناسایی این نرم¬افزار و نیز لزوم استفاده از نرم¬افزارهای گوناگون فنی و مهندسی در صنایع مختلف برداشته باشیم.

آمار بازدید: 82 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی