ارتباط مستقیم با 30614 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله ترین ها جنجالی ترین کتاب های تاریخ جهان

جنجالی ترین کتاب های تاریخ جهان

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با جنجالی ترین و جالب ترین کتاب های تاریخی جهان از جمله کتاب تاریخی جاسوسی که سقوط کرد، آینه ای در دوردست، بخت بیدادگر، کتاب اگر این نیز انسان است، برج فرازان، کتاب جامعه های ماقبل صنعتی و ... توضیحات بسیار خوبی ارائه شده است.


کتاب های تاریخ جهان یکی از جذاب‌ترین ژانرهایی هستند که در قفسه‌های کتابخانه اغلب افراد به چشم می‌خورند. برخی از کتاب‌های تاریخی به اندازه‌ای ارزشمند هستند که نمی‌توان آن‌ها را صرفا یک کتاب دانست؛ بلکه دقیقا در قامت تاریخ یک ملت ظاهر می‌‎شوند. اگر تاکنون کتاب "نبرد من" را خوانده باشید کاملا متوجه این موضوع خواهید شد. نبرد من را می‌توان یکی از به یادماندنی ترین کتاب های تاریخ جهان دانست. در مورد بیشتر کتاب‌های تاریخی نیز این موضوع صدق می‌کند.


کتاب های تاریخ جهان


تفکر ملت‌ها و حاکمیت‌ها را می‌توانید در نسل‌های گذشته در کتاب‌های تاریخ بخوانید و از سرگذشت پیشینیان خود باخبر شوید. احتمالا شما هم این جمله معروف را شنیده‌اید: ملتی که تاریخ و سرگذشت خود را نداند، محکوم به تکرار آن است! به همین خاطر لازم است در هر کتابخانه حداقل چند کتاب تاریخی به چشم بخورد. کتاب های تاریخ ایران و تاریخ جهان جزو کتاب‌هایی هستند که باید خواندن آن‌ها را به فرزندان خود توصیه کنید.


در میان تمام کتاب های تاریخ جهان، آثار بسیار ارزشمندی به چشم می‌خورد که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی جنجالی ترین کتاب های تاریخ جهان بپردازیم.


کتاب تاریخی جاسوسی که سقوط کرد



اولین کتابی که مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنیم این اثر از آرون برگمان است. کتاب تاریخی جاسوسی که سقوط کرد کتابی‌ست که پرده از راز بزرگ اشرف مروان برداشت. اشرف مروان داماد جمال عبدالناصر رهبر بزرگ جهان عرب و رئیس جمهور مصر است. اشرف مروان جاسوس موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) بود. نویسنده کتاب یعنی آرون برگمان راز این جاسوسی را در کتاب خود فاش کرد به همین خاطر این کتاب تاریخی را به یکی از کتاب‌هایی تبدیل کرده است که ارزش یک بار خواندن را دارد.


کتاب آینه ای در دوردست


در کل تاریخ، قرون وسطی داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. در ذهن اغلب ما این دوره با اتفاق‌های بی شماری چون بلایای طبیعی و فجایع انسانی که رخ داده ثبت شده شده است. باربارا تاکمن در کتاب خود که در زمستان 1399 به چاپ رسیده است، سعی کرده چهره جدیدی از این دوره را به تصویر بکشد. آینه ای در دوردست در 800 صفحه به چاپ رسیده و جزو رمان های بلند به شمار می‌رود. حسن افشار این کتاب را به فارسی برگردانده است.


کتاب بخت بیدادگر


کتاب بخت بیدادگر


یکی دیگر از جنجالی ترین کتاب های تاریخ جهان کتاب بخت بیدادگر است. این کتاب را می‌توان یکی از بهترین آثاری دانست که زندگی زیر سایه کمونسیم را نقد کرده و به تصویر می‌کشد. نویسنده این اثر یعنی هدا مارگولیوس کووالی به خوبی توانسته است از قدرت کلمات برای به تصویر کشیدن حقیقت این کتاب استفاده کند. اگر می‌خوهید به آزادی از منظر جدید نگاه کنید توصیه می‌کنیم حتما این کتاب را بخوانید. بخت بیدادگر از سوی راضیه خشنود ترجمه شده و انتشارات نشرماهی نیز آن را به چاپ رسانیده است.


کتاب اگر این نیز انسان است


اگر این نیز انسان است اثر پریمو لوی نویسنده ایتالیایی است. نویسنده در این کتاب از سرگذشت خود در ادوگاه کار اجباری می‌گوید. پس از اینکه لوی از آشویتس نجات یافت، تصمیم گرفت تجربیات خود را در قالب یک داستان عنوان کند. در سرتاسر این کتاب راجع‌به این اردوگاه کار اجباری خواهید خواند. نویسنده در این کتاب سعی دارد به زنده نگه داشتن امید اشاره داشته باشد. سپاس ریوندی ترجمه بسیار مناسبی برای این کتاب ارائه کرده است.


کتاب تاریخی برج فرازان


اگر به حوادث پیرامون جنگ جهانی اول علاقه‌مند هستید توصیه می‌کنیم برج فرازان اثر باربارا تاکمن را بخوانید. نویسنده در این کتاب سعی کرده است قرن بیستم را همانگونه که بود به تصویر بکشد. تاریخ اروپا پیش از جنگ جهانی اول به خوبی در این کتاب به تصویر کشیده شده است. این کتاب در بهار 92 برای اولین بار توسط انتشارات نشر ماهی به چاپ رسیده است. عزت الله فولادوند این کتاب را به فارسی برگردانده است.


کتاب توپ های ماه اوت


کتاب توپ های ماه اوت یکی از معدود کتاب‌های تاریخی است که در لابه‌لای کتاب‌های اغلب کتاب دوست‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید. نویسنده این کتاب که باربارا تاکمن همان نویسنده کتاب برج فرازان است، سعی کرده است نخستین ماه‌های شروع جنگ جهانی اول را به خوبی بازگو کند. کتاب توپ‌های ماه اوت جزو کتاب‌های تاریخ جهان و تاریخ معاصر دسته بندی می‌شود. با توجه به تعداد صفحات کتاب می‌توان آن را جزو رمان‌های بلند دانست.


کتاب جامعه های ماقبل صنعتی


پاتریشیا کرون در کتاب خویش سعی کرده است نقش سیاست، دین، فرهنگ، حکومت، خانواده و اقتصاد را در نظام‌های اجتماعی و سیاسی بررسی کند. مطالعه این کتاب که بر روی جلد آن عنوان کالبد شکافی جهان پیشامدرن نیز به چشم می‌خورد خالی از لطف نخواهد بود. اگر می‌خواهید قفسه کتاب‌های تاریخی کتابخانه‌تان را تکمیل کند، بد نیست زمانی را نیز به خواندن این اثر اختصاص دهید. جامعه های ماقبل صنعتی توسط پاتریشیا کرون ترجمه شده است.


کتاب تاریخی دکابریست ها


اگر دوست دارید بدانید ملت روس چگونه نخستین بار در برابر حکومت تزار قیام کردند، کتاب تاریخی دکابریست‌ها را بخوانید. اگرچه این قیام همان ابتدا سرکوب شد اما راه اندازی همین جنبش تاثیر عمیقی بر روی خودآگاهی اجتماعی و سیاسی ملت روسیه بر جای گذاشت. لئانید زورین نویسنده این کتاب است و آبتین گلکار آن را ترجمه کرده است.


کتاب داریوش در سایه اسکندر


کتاب داریوش در سایه اسکندر


هدف از این کتاب توضیح این موضوع مهم است که چرا داریوش سوم در قلمرو فراموشی تاریخی قرار گرفت. ممکن است شما نیز از اسکندر مقدونی زیاد شنیده باشید. روایت‌های زیادی در این باره شنیده و آثار مختلفی را مشاهده کرده باشید. اما چرا کسی از داریوش سخن نمی‌گوید؟ پی یر بریان محقق و استاد مطالعات هخامنشی در این کتاب به بررسی دقیق آن دوران پرداخته است. پس از خواندن این کتاب می‌توانید کتاب "داریوش در سایه اسکندر" را بخوانید که به نوعی کامل کننده این اثر است.


کتاب سلام اول


باربارا تاکمن را می‌توانید یکی از تاریخ سازترین مورخان آمریکایی دانست که تا به اینجای مطلب چندین مورد از جنجالی ترین کتاب های تارخ نوشته شده از سوی وی را معرفی کردیم. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب سلام اول اشاره کرد. این کتاب به خوبی توانسته است انقلاب آمریکا را ترسیم کند. اگر به خواندن کتاب‌های تاریخ جهان علاق داشته باشید، بی شک از خواندن کتاب سلام اول نیز استقبال خواهید کرد.


میتوانید با بررسی یک انتشاراتی معتبر به خرید انواع کتاب های تاریخ جهان بپردازید.کتاب های معرفی شده از بهترین کتاب های تاریخ جهان است.


آمار بازدید: 710 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image