ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها آشنایی با دانشگاه شهید بهشتی و دانشکده‌های آن

آشنایی با دانشگاه شهید بهشتی و دانشکده‌های آن

به اشتراک گذاری

دانشگاه شهید بهشتی در این بخش معرفی می گردد و در رابطه با دانشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی و ... توضیحاتی ارائه می شود.

دانشگاه شهید بهشتی در یک نگاه:

تأسیس ۱۳۳۸

نوع دولتی

بنیانگذار علی شیخ الاسلام

رئیس دکتر احمد شعبانی


مکان ایران، تهران، تهران

نام مستعار دانشگاه ملی ایران

وب‌گاه http://www.sbu.ac.ir

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است که در منطقه ولنجک/درکه/اوین در شمال غربی تهران واقع شده‌است. این دانشگاه از جمله بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود. دانشگاه شهید بهشتی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دوره‌های مجازی، روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد و تاکنون بیش از ۴۳٬۳۳۴ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۳۸ با نام دانشگاه ملی ایران به دستور محمدرضا شاه پهلوی و توسط دکتر علی شیخ‌الاسلام تأسیس شد و تا پیش از سال ۱۳۶۲ با این نام خوانده می‌شد. علی‌رغم افتتاح رسمی در اسفندماه ۱۳۳۹، پذیرش دانشجو در مهرماه ۱۳۳۹ و توسط دانشکده‌های معماری و شهرسازی و علوم بانکداری که اولین دانشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی بودند انجام شد. در خرداد ماه سال ۱۳۶۲ ستاد انقلاب فرهنگی وقت با تغییر نام دانشگاه از «ملی ایران» به «شهید بهشتی» موافقت کرد.

دانشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

دانشکده الهیات و ادیان

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانشکده حقوق

دانشکده علوم

دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

دانشکده علوم ریاضی

دانشکده علوم زمین

دانشکده علوم زیستی

دانشکده مدیریت و حسابداری

دانشکده معماری و شهرسازی

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

دانشکده مهندسی فن آوری‌های نوین

دانشکده مهندسی هسته‌ای

پیشنهاد می شود مقاله
معرفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را هم بخوانید.

دوره‌های مجازی دانشگاه شهید بهشتی تهران

دوره‌های مجازی دانشگاه شهید بهشتی تهران یکی از معتبرترین دوره‌ها در ایران و در سطح خاورمیانه می‌باشد. مدرک دوره‌های مجازی این دانشگاه در تمامی دانشگاههای معتبر دنیا پذیرفته می‌شود و از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است. این دوره‌ها برای کسانی که شاغل هستن و یا وقت کافی در اختیار ندارند بهترین گزینه می‌باشد. علاقمندان جهت پذیرفته شدن در این دوره‌ها باید در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی شرکت نمایند و در صورتی که در این آزمون مجاز شوند می‌توانند نسبت به انتخاب دانشگاه شهید بهشتی اقدام نمایند. در حال حاضر این دانشگاه در رشته‌های مهندسی معماری کامپیوتر و مهندسی نرم افزار کامپیوتر و مدیریت فناوری اطلاعات از طریق آزمون کارشناسی ارشد دولتی دانشجو می‌پذیرد. برای پذیرفته شدن در دانشگاه شهید بهشتی حداکثر باید رتبه ۱۵۰ را در آزمون کارشناسی ارشد رشته مربوطه کسب نمایید.

امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه شهید بهشتی

خوابگاه کوی پسران

خوابگاه کوی پسرانپارک علمی-تحقیقاتی زیر آب شهرستان سوادکوه مازندران(سال تأسیس ۱۳۸۱)

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد(سال تأسیس ۱۳۳۹)

گروه معارف اسلامی(سال تأسیس ۱۳۶۰)

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
آبا تحصیلات پرهزینه شانس موفقیت در دانشگاه را بالا می برد؟

خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی:

مجتمع خوابگاه‌های کوی دختران (داخل دانشگاه)

مجتمع خوابگاه‌های کوی پسران (داخل دانشگاه)

مجتمع دانش پژوهان دانشگاه شهید بهشتی (متاهلان)

خوابگاه قائم مقام فراهانی ویژه دختران

خوابگاه طالقانی ویژه پسران

خوابگاه بلوار کشاورز ویژه دختران

خوابگاه رستاک ویژه دختران

پیشنهاد می کنیم مقاله
ارتباط فقر با فرصت تحصیل در دانشگاه را هم بخوانید.

روسای دانشگاه شهید بهشتی

1.دکتر علی شیخ الاسلام: دکتر علی شیخ الاسلام بنیانگذار دانشگاه شهید بهشتی، از اسفند ماه سال ۱۳۳۸ تا آبان ماه سال ۱۳۴۴ ریاست دانشگاه را بر عهده داشت. وی حدود ۵ سال رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. فرخ‌رو پارسا، در سال‌های آغازین کار دانشگاه شهید بهشتی، عهده‌دار سِمَت مدیر کلی دبیرخانه دانشگاه ملی ایران بود که با این سِمَت وی نخستین مدیر کل زن در ایران شد.

2.دکتر عبدالعلی جهانشاهی: دکتر عبدالعلی جهانشاهی از آذر ۱۳۴۴ تا خرداد ۱۳۴۵ به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کرد. وی نزدیک به هفت ماه رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود.

3.دکتر علی اکبر بینا: دکتر علی بینا از خرداد ۱۳۴۵ تا بهمن ۱۳۴۶ بر کرسی ریاست دانشگاه شهید بهشتی تکیه زد. وی کمتر از ۲ سال در این سمت فعالیت کرد.

4.دکتر محمد علی مجتهدی: دکتر محمد علی مجتهدی از اسفند ۱۳۴۶ تا مرداد ۱۳۴۷ رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. وی تنها پنج ماه در این پست ماندگار شد.

5.دکتر انوشیروان پویان: دکتر انوشیروان پویان از شهریور سال ۱۳۴۷ تا شهریور ماه سال ۱۳۵۲ رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. وی در حدود ۵ سال در ریاست این دانشگاه باقی ماند.

6.دکتر احمد هوشنگ شریفی: دکتر احمد هوشنگ شریفی از شهریور ۱۳۵۲ تا اردیبهشت ۱۳۵۳ به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی کار می‌کرد. وی کمتر از هشت ماه در این پست باقی ماند.

7.دکتر عباس صفویان: دکتر عباس صفویان از خرداد ۱۳۵۳ تا شهریور ۱۳۵۶ رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. وی ۳ سال رئیس این دانشگاه بود.

8.دکتر احمد قریشی: دکتر احمد قرشی از شهریور ۵۶ تا مهر ۵۷ به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کرد. وی حدود یک سال در سمت خود باقی ماند.

9.دکتر عبدالعلی جهانشاهی: دکتر عبدالعلی جهانشاهی از مهر ۵۷ تا بهمن ۵۷ تنها به مدت چهار ماه رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود.

10.دکتر عبدالصمد تقی زاده: دکتر عبدالصمد تقی زاده از اسفند ۵۷ تا آبان ۵۹ رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. وی نزدیک به ۲ سال بر این دانشگاه ریاست کرد.

11.مهندس احمد اصغریان جدی: مهندس احمد اصغریان جدی از آبان ۱۳۵۹ تا آذر ۱۳۶۰ ریاست بر دانشگاه شهید بهشتی را تجربه کرد. وی یک سال رئیس این دانشگاه بود.

12.محمد حسن احمدی: محمد حسن احمدی تنها ۱۱ ماه رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. وی از آذر ۱۳۶۰ تا آبان ۱۳۶۱ (۱۱ماه) رئیس این دانشگاه بود.

13.احمد فرمد: احمد فرمد از آبان ۱۳۶۱ تا آبان ۱۳۶۳ رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود. وی ۲ سال در این سمت فعالیت کرد.

14.دکتر هادی ندیمی: دکتر هادی ندیمی شاید در میان روسای دانشگاه‌های سراسری ایران دارای بالاترین رکورد ماندگاری بر پست ریاست باشد. دکتر ندیمی از آبان ماه سال ۱۳۶۳ تا بهمن سال ۱۳۸۴ (بیش از ۲۱ سال) ریاست دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده داشت تا این دانشگاه مدت مدیدی از ثبات مدیریت برخوردار باشد. دکتر ندیمی بهمن ماه سال ۸۴ در حالی که شایعات زیادی درباره برکناری و یا استعفای وی وجود داشت با دکتر لطیفی تعویض شد.

15.دکتر حمید لطیفی: دکتر حمید لطیفی از بهمن ۱۳۸۴ تا مهر ۱۳۸۶ ریاست دانشگاه شهید بهشتی را عهده‌دار شد. وی ۲ سال در این پست باقی ماند. در اواخر مهرماه ۸۶ دکتر لطیفی توسط وزیر وقت علوم دکتر زاهدی برکنار شد.

16.دکتر احمد شعبانی: دکتر احمد شعبانی از مهر ۸۶ تا اردیبهشت ۱۳۹۱ رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود.

17.دکتر محمد مهدی طهرانچی: دکتر محمد مهدی طهرانچی از اردیبهشت ۱۳۹۱ ریاست دانشگاه شهید بهشتی را با حکم دکتر کامران دانشجو به عهده گرفت و تاکنون در این سمت است.

مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی دانشگاهی


آمار بازدید: 2492 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image