ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله معرفی دانشگاهها معرفی دانشگاه پیام نور و روسای آن

معرفی دانشگاه پیام نور و روسای آن

به اشتراک گذاری

دانشگاه پیام نور در این بخش معرفی می گردد. دانشگاه پيام نور براساس تصميمات جلسات 94 مورخ 27/8/65 و97 مورخ 25/9/65 شوراي عالي انقلاب فرهنگي عملاً با پذيرش اولين گروه دانشجو در مهرماه 1367 تأسيس شد.

اين دانشگاه پس از تأسيس، با پذيرش اولين گروه دانشجويي خود در 5 رشته تحصيلي ودر 28 مركز باقيمانده از دانشگاه ابوريحان بيروني ودانشگاه آزاد ايران از مهرماه سال تحصيلي 68-1367 فعاليت آموزشي خود را‌ آغاز كرد.توسعه دانشگاه وتأسيس شعب جديد از محل كمك هاي مردمي و محلي وامكانات مهيا شده از سوي هيأت مؤسس انجام مي شود.

يكي از اركان توسعه علمي كشور گسترش آموزش است كه رشد اجتماعي و شكوفايي استعدادها را به همراه دارد و زمينه‏ساز خلاقيتهاي انساني است. آموزشهاي متعارف و جاري به تنهايي براي برقراري اين ركن مهم كافي نيست. توجه به روشهاي جديد آموزشي و اجراي برنامه‏هايي از قبيل آموزش نيمه حضوري آموزش باز و از راه دور و آموزش مجازي براي دستيابي به هدفهاي توسعه بسيار ضروري است.

آموزش نيمه حضوري نظامي آموزشي است كه، با بهره گيري از فناوري آموزشي، استفاده از كتابهاي درسي خودآموز و دانشجو محوري در يادگيري، ضرورت حضور دانشجو در كلاسهاي درسي را كاهش ميدهد. و در واقع، در اين نوع آموزش عملاٌ مي توان كلاسهاي تدريس را به كلاسهاي مرور درس و رفع اشكال گروهي تبديل كرد.

مزاياي اين نظام آموزشي عبارت است از دانشجو محوري، امكان مطالعة مستقل، پوشش فراگير، ارائة دروس در وقت كمتر از لحاظ حضور ضروري دانشجو و، در نتيجه، كاهش هزينه ها و وابستگي كمتر به الزامات آموزشي نسبت به روشهاي مرسوم، و در عين حال، اثربخشي آموزش.

مهم‌ترين هدف و معناي آموزش باز كاهش موانع زماني و مكاني و محدوديتهاي مربوط به برخي مقررات نظام آموزشي متعارف است. به گونه‌اي كه زمينه‏هاي ارائة آموزش عالي به افرادي فراهم آيد كه به علت دوري يا دسترسي نداشتن به مراكز آموزشي و محدوديتهاي زماني و شغلي و اقليمي براي بهره‏مندي از آموزش متعارف امكان كمتري دارند.


آموزش نيمه حضوري عبارت است از سازماندهي به فرايند ياددهي ـ يادگيري، به گونه‌اي كه هر مركز آموزشي در انتخاب و كاربرد راهكارهايي براي استفاده از يك يا چند نوع مواد آموزشي، رسانه‏ و ساير وسايل ارتباط جمعي توانا باشد.

در اين نوع آموزش، بهره‏گيري از فناوري‏ اطلاعات و ارتباطات (ICT) فرايند يادگيري را با مشاركت خود يادگيرندگان تسهيل مي‌كند.

ابر دانشگاه پيام نور بزرگترين شبكه آموزش عالي دولتي در كشور است كه در ميان دانشگاه هاي باز دنيا رتبه ششم و در آسيا رتبه دوم را دارد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی ریاضی پیام نور

روساي دانشگاه از سال 67 تا كنون

رياست دانشگاه دوره رياست در دانشگاه

مير محمود ساعي 1367-1366

دكتر نصرت الله ضرغام 1368-1367

دكتر حسن ظهور 1374-1368

دكتر حسين صادقي شجاع 1376-1374

دكتر حسن ظهور 1384-1376

دكتر علي رضا علي احمدي 1387-1384

دكتر سيد محمد حسيني 1388-1387

دكتر حسن زياري 1388 تا كنون

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه ریاضی دانشگاه را بخوانیم؟ را هم بخوانید.

آموزش باز

اين اصطلاح بيشتر نوعي نگرش به نظام آموزشي است كه مطابق نيازهاي يادگيرنده طراحي مي شود و سعي مي كند موانع را از سرراه آموزش يادگيري بردارد. هم نظام آموزش از راه دور و هم نظام سنتي و رسوم مي تواند براين تعريف باز يا بسته باشد.

1- جدايي ياددهنده و يادگيرنده (معلم و شاگرد) از يكديگر، هم از نظر مكاني و هم از نظر زماني

2- ارايه آموزش به وسيله سازمان نه معلم

3- استفاده از فناوري در آموزش، با به كارگيري ابزارهاي ارتباطي جديد براي آموزش

4- تأمين ارتباط دو سويه ميان سازمان ياددهنده (معلم) و يادگيرنده

5- ارائه و تشكيل كلاسهاي رفع اشكال فردي و گروهي و ممنوعيت تشكيل كلاسهاي آموزشي صرفا حضوري

6- مشاركت معلم در شكل صنعتي شده فرايند يادگيري ـ ياددهي به عنوان عامل اصلي

7- فردي و خصوصي كردن يادگيري ( در اين نظام يادگيرنده تعيين كننده زمان ومكان يادگيري متناسب با استعدادها و علايق و به طور كلي توانايي ها و ويژگي هاي فردي خود مي باشد).

مطالعه این مقاله هم مفید است:
تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

چشم انداز دانشگاه

بيانيه چشم انداز در افق 1404 هجري شمسي:

با اتكال به قدرت لايزال الهي در راستاي تحقق آرمان ٌ دسترسي به آموزش عالي براي همه، در همه جا و در همه وقت ٌ با تلاش و كوشش همه ذينفعان و برنامه ريزي دقيق و شفاف دانشگاه پيام نور در افق چشم انداز، دانشگاهي است اسلامي، پيشرو، بالنده، جذاب در حد شاخص ترين دانشگاه باز در دنياي اسلام با جايگاه اول علمي و فناوري در سطح دانشگاه هاي باز منطقه آسياي جنوب غربي در عين ممتاز و معتبر بودن در سطح جهاني، جامع و فراگير در گستره سرزميني و فرا سرزميني و منطبق با استانداردهاي جهاني و ملي در توليد و اشاعه علم، آموزش و پژوهش و بهره مند از خدمات اساتيد دانشگاه هاي معتبر داخلي و خارجي براي تربيت مؤثرترين دانشجويان در عرصه هاي مورد نياز كشور خصوصاٌ تربيت دانش آموختگان براي توسعه و تعالي مناطق كمتر برخوردار كشور.

آموزش از راه دور، نظام آموزش نويني براي سازمان دادن به فرآيند يادگيري ـ ياددهي است كه يك مركز آموزشي را، به منظور انتخاب و كاربرد راه كارهايي براي استفاده از يك يا چند نوع مواد آموزشي، رسانه ها و ساير وسايل ارتباط جمعي، ياري ميدهد. همچنين با بكارگيري اين نوع آموزش و با بهره مندي از فناوري هاي جديد در ارائه خدمات آموزشي از راه دور، فرآيند يادگيري با مشاركت خود يادگيرندگان سهل تر مي شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله
آیا آزمون‌های دانشگاهی منصفانه‌اند؟ را هم مطالعه کنید.

کلمات کلیدی: دانشگاه پیام نور، آشنایی با پیام نور، پیام نور، معرفی پیام نور، آموزش نیمه حضوری، آموزش باز، ریاست پیام نور

منبع: وب سایت دانشگاه پیام نور


آمار بازدید: 1770 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image