ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار هروی: به دنبال سرفصل جدیدی در تلفیق، براساس سرانه دانشجویی هستیم (23 آذر 92)

هروی: به دنبال سرفصل جدیدی در تلفیق، براساس سرانه دانشجویی هستیم (23 آذر 92)

رئیس کمیته آموزش و عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که امیدواریم بتوانیم سرفصل جدیدی را در کمیسیون تلفیق مطرح کنیم که براساس آن بودجه دانشگاه‌ها در قالب سرانه دانشجویی لحاظ شود،‌ گفت: با این کار، حرکتی جدی به منظور بهبود سرانه اعتباری دانشگاه‌ها در سال 93 خواهیم داشت.


جواد هروی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بودجه سال 93 و مباحث مربوط به آموزش و پژوهش ابراز عقیده کرد که بودجه نسبت به سال گذشته تفاوت محسوسی نداشته است و آنچه که در حوزه آموزش و پژوهش اختصاص یافته نه تنها رشدی نداشته بلکه در برخی نقاط دچار ضعف هم می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در خصوص اعتبارات پژوهشی، اعتبار نیم تا سه درصد هم متاسفانه نادیده گرفته شده است و یا در بحث استفاده از سهم صندوق توسعه ملی خیلی شاخص‌های برجسته‌ای دیده نمی‌شود و حتی در مورد صندوق نوآوری و شکوفایی هم متاسفانه آن گونه که باید و شاید برخلاف آنچه که گفته شده 20 برابر افزایش داشته است، عملا شاهد نواقص جدی در این سرفصل هستیم.

رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس افزود: همچنین در مقولاتی راجع به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در آموزش و پرورش 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و یا دفترچه دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم 40 میلیارد تومان است که در مجموع براساس سرفصل بودجه اعتبارات در نظر گرفته خوب و مناسب اما ناکافی است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: اگر تصور کنیم بودجه‌ای که برای سال 93 در نظر گرفته شده مبتنی بر بودجه سال قبلی باشد باز هم دارای کمبود است. لذا این گونه به نظر می‌رسد در بحث آموزش و پژوهش آن گونه که بایسته و شایسته است کار جدی گرفته نشده و تخصیص اعتبارات براساس نیاز نیست.

هروی تصریح کرد: ما در بحث آموزش و پرورش متاسفانه سال گذشته دچار مشکلات شدیدی بودیم و با توجه به اختصاص رقمی هم که در بودجه سال قبل بود باز اعتبار ناکافی بوده لذا در خصوص آموزش و پرورش و آموزش عالی متاسفانه همچنان دچار مشکلاتی هستیم.

وی با تاکید بر این که تغییر جدیی در ساختار بودجه 93 نسبت به 92 به ویژه در مباحث آموزشی اعمال نشده است، گفت: نمایندگان کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق این موضوع را پیگیری می‌کنند و در این زمینه از معاون آموزشی و معاون اداری و مالی وزیر علوم و همچنین معاون آموزشی وزیر بهداشت و برخی دیگر از مسوولان درخواست شده که طرح و یا سرفصلی را براساس سرانه دانشجویی به مجلس ارائه کنند کما این که در روزهای گذشته رایزنی‌هایی هم انجام شده است. لذا امیدواریم بتوانیم سرفصل جدیدی را به صورت حکم در کمیسیون تلفیق مطرح کنیم که این سرفصل براساس سرانه دانشجویی باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کمیسیون آموزش در این زمینه نظر مثبتی داشته و وزارت علوم هم اعلام آمادگی کرده است که این کار را انجام دهد. همچنین اعضای کمیسیون تلفیق آمادگی لازم برای این قضیه دارند بنابراین امیدواریم در بحث آموزش عالی به یک حرکت جدی و متفاوت از گذشته جهت بهبود سرانه اعتباری دانشگاه‌ها در سال 93 انجام شود که این حرکت به سمت یک عدالت آموزشی و عدالت در توزیع اعتبارات آموزش عالی باشد.

هروی ادامه داد: سالیان سال است که در انتظار این هستیم تا فرصتی فراهم شود تا بتوانیم توزیع اعتبارات را مبتنی بر عدالت یکسان قرار دهیم و اکنون زمان بررسی بودجه چنین فرصتی را فراهم آورده است که این کار را با جدیت در کمیسیون تلفیق انجام دهیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس درباره اعتراض نمایندگان به اختصاص بودجه استانی با اعلام استعفا توسط برخی از نمایندگان، گفت: کاهش سقف بودجه و نحوه توزیع اعتبارات مختص به یک استان نیست . بسیاری از استان‌های دیگر نیز هستند که دچار مشکلات عدیده‌ای می‌باشند.

وی افزود: اما آنچه که باعث دلخوری نمایندگان شده و برخی از آن‌ها گفته‌اند که استعفاء می‌دهند این است که از وضع بودجه مناطق خود ناخشنود هستند و اگر هم اعتراضی دارند به دلیل وضعیت منطقه آن‌ها است و با این نگاه اعتراض خود را نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر این که عدم اختصاص بودجه در شکل جدی خود مشکل‌ساز خواهد بود، گفت: البته مردم حوزه انتخابیه در بسیاری از شهرها و استان‌های محروم از وضعیت اشتغال، آب، خشکسالی و غیره گله‌مند هستند و مشکلات خود را از طریق نمایندگان پیگیری می‌کنند. بنابراین نمایندگان هم باید تلاش کنند تا بخشی از خواسته‌های مردم حوزه انتخابیه‌شان تحقق یابد.

آمار بازدید: 272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image