ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث در دانشگاه آزاد قم ایجاد می‌شود (18 آذر 92)

مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث در دانشگاه آزاد قم ایجاد می‌شود (18 آذر 92)

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از فراهم شدن زمینه ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در این واحد دانشگاهی خبر داد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهِی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، غلامعلی قاسمی - رییس منطقه 18 دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در سال 1364 تاسیس شده است و هم اکنون با 8556 دانشجو در 40 رشته فعال است.

وی با اشاره فرا رسیدن 19 آذرماه سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، افزود: این دانشگاه برای پاسخگویی به نیازهای استان تشکیل شده و تاکنون نزدیک به 27 هزار نفر فارغ التحصیل داشته که 52 درصد از این میزان را زنان تشکیل ‌داده‌اند.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از فارغ‌التحصیلان ما نیازهای کارشناسی دستگاه‌های دولتی و عمومی را مرتفع کرده‌اند و امروز دانشگاه آزاد اسلامی قم در علوم پایه قطب علمی استان به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه آزاد قم گفت: در رشته‌های علوم انسانی، رشته‌های حقوق،زبان انگلیسی، روانشناسی، حسابداری و علوم سیاسی را داریم و اکنون در بسیاری از مراکز اداری استان قم شاهد حضور فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد قم هستیم.

وی افزود: هم اکنون 180 نفر عضو هیات علمی استخدامی ، 250 استاد مدعو و 250 نفر کارمند داریم و به دلیل تحولات آموزش عالی شاهد کاهش تعداد دانشجویان هستیم.

رییس منطقه 18 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مهرماه 92 بیش از دو هزار نفر دانشجوی جدید ثبت‌نام کرده‌ایم خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های آموزشی است و از لحاظ فرهنگی نیز متناسب با اقتضائات این استان فضای فرهنگی خوبی دارد و با تعادل و با روشی که موجب دل‌زدگی دانشجویان نشود، اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها و بویژه تحول در علوم انسانی مساله ساده‌ای نیست که اقدامات رسانه‌ای و عجولانه‌ای را انجام دهیم و سپس راجع به آن موضوع اقدام به تبلیغات کنیم، بلکه اسلامی سازی علوم نیاز به تفکر و حضور افراد خبره و اهل علم دارد.

قاسمی اظهار کرد: نشست‌های علمی متنوعی برای بررسی اسلامی سازی علوم در دانشگاه آزاد قم برگزار شده است و در ادامه کار خود نیز مسیر علمی و ابهام زدایی در اسلامی سازی علوم را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد قم از بدو تاسیس وجود داشته و معماری بنا در ساختمان قدیمی 15 خرداد بر مبنای تفکیک جنسیتی است و در سایت مرکزی پردیسان نیز در حد امکان کلاس‌های جداگانه برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد قم با بیان اینکه در گذشته رشته‌های ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد قم بسیار کم بوده است، اظهار کرد: اقداماتی که در یک سال و نیم گذشته انجام شده باعث تصویب رشته‌های جدیدی در مقاطع ارشد و دکتری شده است.

وی یادآور شد: شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث را تصویب کرده و برای ایجاد این رشته در دانشگاه آزاد قم منتظر تصویب نهایی از سوی شورای گسترش وزارت علوم هستیم.

آمار بازدید: 274 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image