ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش طراحی و ساخت نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی (11 آذر 92)

طراحی و ساخت نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی (11 آذر 92)

محققان پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی (PTLD) شدند.


امیر رشیدی عضو هسته مهندسی برق پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: طراحی و ساخت نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی با همکاری علیرضا بیات و سید مجتبی صدرپور از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و اجرا شده است که نقش بسزایی نیز در تسهیل انجام محاسبات و طراحی خطوط انتقال برق دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های نرم افزار طراحی شده در این پژوهشکده گفت: نرم افزار طراح خطوط انتقال انرژی یا (PTLD) که مخفف عبارت (Power Transmission Line Designer) است، همانند یک طراح و مشاور برای مهندسان شرکت برق قابل استفاده بوده و نیاز به حفظ یا همراهی روابط، جداول و مراجع برای کارشناسان را برطرف می‌کند.

وی برخورداری از فایل exe و عدم نیاز به نصب، داشتن قفل نرم افزاری، سادگی بسیار بالا، کاربری ساده، حجم بسیار اندک و سهولت در انتقال، نصب و اجرای سریع را از دیگر ویژگی‌های خاص این نرم افزار عنوان کرد.

دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این نرم افزار بر اساس ویژگی‌های 11 دکل موجود در خطوط توزیع انتقال انرژی استان اصفهان طراحی و ساخته شده است، تصریح کرد: محاسبه تمام پارامترهای مورد نیاز برای طراحی خطوط انتقال و برخورداری از بانک اطلاعات تمام مشخصه‌های مربوط به هادی‌های مورد استفاده در این خطوط با امکان تغییر، ذخیره، حذف و یا اضافه از دیگر مزایای نرم افزار طراحی شده است.

رشیدی افزود: برای بهره برداری از این نرم افزار، نیاز به هیچ گونه نرم افزار جانبی دیگر بر روی رایانه نیست و نتایج خروجی نرم افزار نیز قابلیت دسترسی به صورت یک فایل متنی و یا پرینت را دارد.

وی اضافه کرد: نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی(PTLD) در بازه زمانی یکساله طراحی و ساخته شده و عیب یابی و ارتقاء آن نیز در مدت زمان یکسال صورت گرفته است.

کلمات کلیدی: طراحی و ساخت، نرم افزار طراحی، خطوط انتقال انرژی، طراحی خطوط انتقال انرژی، PTLD

آمار بازدید: 234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image