ارتباط مستقیم با 30705 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تشکیل کمیته طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره در دانشگاه امیرکبیر (تیر 91)

تشکیل کمیته طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره در دانشگاه امیرکبیر (تیر 91)

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تشکیل کمیته راهبردی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره که جزو طرح‌های کلان ملی است، در این دانشگاه خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در همایش هم‌اندیشی فناوری‌های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره با اشاره به اینکه تصویب طرح‌های کلان علمی پژوهشی از اقدامات بزرگ کشور در سال 91 به شمار می‌آید، اظهار داشت: این طرح‌ها مسیری را برای علم و فناوری کشور ترسیم کرده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های نقشه جامع کشور در حوزه علمی فناوری نیز مسائل هوایی و هوافضاست.

رهایی با بیان اینکه در سال 91 جنبشی در شورای عالی عتف و کمیسیون‌های متبوع آن با همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوجود آمد، تصریح کرد: تصویب طرح‌های کلان ملی همکاری‌های بین دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه وزارت علوم با اختصاص بودجه به فعالیت‌های پژوهشی قدم‌های خوبی را برای اثبات همکاری با دانشگاه و صنعت برداشته است، تشریح کرد: پروژه‌های کلان در زمینه‌های مختلف تعریف شده است. ‌این پروژه‌های کلان باعث می‌شود تا فرصتی بوجود آید که دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف در یک حرکت تیمی با یکدیگر همکاری کنند.

رهایی در مورد طرح‌هایی که دانشگاه امیرکبیر در آنها به عنوان دانشگاه محوری فعالیت می‌کند، گفت: ساخت و طراحی هواپیمای 100 تا 150 نفره، ساخت سفینه حامل موجود زنده، ایجاد سامانه حمل و نقل هوشمند در کشور، شبکه ملی اطلاعات، مدیریت یک پارچه میدان‌های پارس جنوبی و طراحی و ساخت سیکلترون‌های کوچک از جمله طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف است که دانشگاه امیرکبیر را به عنوان دانشگاه محوری در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد طرح‌هایی که دانشگاه امیرکبیر بعنوان دانشگاه همکار در اجرای طرح فعالیت می‌کند، گفت: مرکز ملی دفاع سایبری و شبکه‌های هوشمند برق از جمله طرح‌هایی است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه همکار برای اجرای طرح فعالیت می‌کند.

رهایی با بیان اینکه در پروژه هواپیمای 100 تا 150 نفره دانشگاه امیرکبیر در کنار دانشگاه علم و صنعت، اصفهان، شیراز و پارک علمی و فناوری فارس کار را آغاز کرده است، تصریح کرد: زمینه‌هایی انجام شده است که بتوان با سرعت خوبی این طرح را پیش برد.

وی افزود: در یک دهه اخیر حدود 220 پایان‌نامه در ارتباط با هواپیمای مسافربری در دانشگاه امیرکبیر انجام شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد مطالعاتی که تاکنون در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره ‌انجام شده است، اظهار داشت: در این زمینه یک مطالعات متمرکز اولیه در زمینه نیازسنجی، تحلیل ماموریت و امکان‌سنجی انجام شده است.

رهایی اضافه کرد: این مطالعات اولیه مشخص شد که در چشم‌انداز 20 ساله این طرح 600 فروند هواپیما نیز داشته باشیم و 270 فروند از این هواپیماها، هواپیماهای 150 نفره است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد بودجه طراحی و ساخت 600 فروند هواپیما گفت: 70 میلیارد دلار نیاز بودجه‌ای برای آن برآورد شده است که با بالا رفتن قیمت‌ها قطعا بیشتر از این نیز خواهد شد، ولی همچنان توجیه اقتصادی خوبی خواهد داشت.

رهایی به کنفرانس ملی هوافضا در اسفندماه سال گذشته در دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد و اظهار داشت: در این کنفرانس برنامه های فعال و محوری را برای جت مسافربری برگزار شد و جایزه‌ای نیز برای بهترین ایده ساخت جت فضایی مطرح شده، در نظر گرفته شده است، تا بدنه دانشجویی را نیز در این زمینه فعال کنند.

کلمات کلیدی: تشکیل کمیته طراحی و ساخت هواپیما، طراحی و ساخت هواپیما، طراحی و ساخت هواپیما در دانشگاه امیر کبیر، طراحی هواپیما دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه امیرکبیر

آمار بازدید: 567 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image