ارتباط مستقیم با 30705 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دستگاه هضم پروتئین در دانشگاه شهرکرد طراحی و ساخته شد (10 اسفند 91)

دستگاه هضم پروتئین در دانشگاه شهرکرد طراحی و ساخته شد (10 اسفند 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: دستگاه هضم پروتئین توسط عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد طراحی و ساخته شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس علی محرری مخترع دستگاه هضم پروتئین گفت: پروتئین‌ها ترکیبات آلی پیچیده‌ای هستند که در تمام سلول‌های بدن وجود دارند و رابطه نزدیکی بین آنها و فعل و انفعالاتی که منجر به حیات سلول می‌شود برقرار است و برای آگاهی از نحوه تغذیه صحیح لازم است میزان و مقدار آن در هر ماده خوراکی تعیین شود.

وی افزود: در تعیین مقدار پروتئین هر ماده خوراکی از نیتروژن به عنوان مبنا استفاده می‌شود و پروتئین خام در واقع از نسبت نیتروژنی که به پروتئین خام تبدیل و محاسبه می‌شود و برای تعیین مقدار پروتئین خام به یک واحد هضم کننده نیاز است که طراحی‌های لازم انجام و دستگاه هضم کننده پروتئین ساخته شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد بیان داشت: در هضم نمونه‌های بیولوژیک، مواد آلی تحت تأثیر حرارت و واکنش‌های اسیدی، اکسید شده و عناصر معدنی به شکل محلول یا ته‌نشین شده در اسید در می‌آیند. دراین دستگاه به منظور هضم پروتئین از اسید سولفوریک تحت دمای 320 درجه سانتیگراد و برای خاکستر کردنمواد آلی و مواد بیولوژیک از اسید پرکلریک و اسید نیتریک در دمای 180 تا200 درجه سانتیگراد استفاده می‌شود.

محرری اضافه کرد: از این طریق عناصر کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سدیم، سلنیم و روی موجود در نمونه‌ها تعیین می‌شود.

وی گفت: این دستگاه از چهار بخش اصلی راک نگهدارنده لوله‌های هضم، بخش کنترل درجه حرارت و الکتریسیته، واحد حرارت دهنده و اگزوز خارج کننده دود تشکیل شده است.

گفتنی است، این دستگاه مشابه خارجی نیز دارد که شرکت‌های سازنده‌ تجهیزات آزمایشگاهی آن را با قیمتی‌هایی از 4 تا 25 هزار دلار به فروش می‌رسانند، درحالی که این دستگاه در داخل کشور با هزینه‌ای معادل 20 میلیون ریال طراحی شده است.

کلمات کلیدی: دستگاه هضم پروتئین، دستگاه، هضم پروتئین، دانشگاه شهرکرد، طراحی دستگاه هضم پروتئین، ساخت دستگاه هضم پروتئین، طراحی و ساخت

آمار بازدید: 315 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image