ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار کتاب «رتبه بندی نشریات، موسسات و کشورها بر اساس نظام سایماگو» منتشر شد (8 آذر 92)

کتاب «رتبه بندی نشریات، موسسات و کشورها بر اساس نظام سایماگو» منتشر شد (8 آذر 92)

کتاب «رتبه بندی نشریات، موسسات و کشورها بر اساس نظام سایماگو» که شصت و دومین اثر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) است، از سوی جعفر مهراد و مژگان بینش منتشر شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) کتاب‌هایی از سوی مرکز منطقه ای و ISC منتشر شد.

بر اساس این گزارش، کتاب‌های نقش مقالات مروری در بهنگام سازی دانش دانشوران همراه با متن کامل 10 مقاله مروری – انتقادی برتر، بررسی، شناسایی و ارزیابی ویژگی‌ها و روند انتشار نشریات علمی معتبر، واژه نامه برگردان نام و نام خانوادگی نویسندگان خارجی(نوشته شده با حروف انگلیسی) به فارسی با استفاده از تحلیل رخداد محور، بررسی جایگاه و عملیاتی شدن تحقیقات علمی در کشور، رتبه بندی نشریات، موسسات و کشور ها بر اساس نظام سایماگو، کتاب نقش مقالات مروری در بهنگام سازی دانش دانشوران، همراه با متن کامل 10 مقاله مروری – انتقادی برتر، توسط شعله ارسطوپور گردآوری و برگردان شده است.

بنابراین گزارش، این اثر به نقش مقاله‌های مروری می‌پردازد و اهمیت مجلات و مقالات مروری را نشان می‌دهد. توجه به این مهم برای سردبیران نشریات علمی کشور حائز اهمیت فراوان است و می‌توان از آن درس‌ها و تجربه‌های فراوانی کسب کرد.

این کتاب نقش مقالات مروری در بهنگام‏سازی دانش دانشوران، در برگیرنده 10 مقاله مروری برتر منتشر شده توسط مجموعه نشریات Annual Reviews است.

این مقالات در حوزه‌های موضوعی مختلف جای گرفته و در زمره مقالات داغ حوزه موضوعی خود شناسایی شده‌اند. نکته قابل توجه دیگر این کتاب، مقدمه آن است که به صورت اختصاصی به نقش مقالات مروری در حوزه کاهش اضافه بار اطلاعاتی اشاره کرده و به پاره‌ای از نکات بسیار مهم در رابطه با نگارش این دست از مقالات و ملزومات آنها می‌پردازد.

محمدرضا قانع، پدیدآورنده کتاب بررسی، شناسایی و ارزیابی ویژگیها و روند انتشار نشریات علمی معتبر است، بسیاری از نشریات باوجود کسب رتبه‌های پژوهشی یا ترویجی برخی از متغیرهای سنجش و اندازه گیری اعتبار را تغییر داده یا از لحاظ کردن برخی از این متغیرها کوتاهی کرده و بر خلاف آئین نامه تعیین اعتبار نشریات علمی کشور عمل می‌کنند. لذا این کتاب نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جنبه ویژگی‌های نشر مورد بررسی قرار داده است.

کتاب دیگری که در مرکز منطقه‌ای به چاپ رسیده است کتاب واژه نامه برگردان نام و نام خانوادگی نویسندگان خارجی(نوشته شده با حروف انگلیسی) به فارسی با استفاده از تحلیل رخداد محور است که از سوی محمدرضا فلاحتی قدیمی فومنی در 251 صفحه تالیف شده است. در نظام‌های اطلاعات علمی به ویژه اسامی برای بازیابی‌های درست حائز اهمیت است، مترجمان، ناشران، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاعات علمی ایران اسامی خارجی را به دلخواه و بر حسب سلیقه آوانویسی می‌کنند که در این مورد بسیاری از اطلاعات نویسندگان نامی در سیستم‌های اطلاعاتی به خاطر اشتباه در آوانویسی و برگردان اسامی بازیابی نمی‌شود. این کتاب به کاربران، نمایه سازان، دانش آموزان، مترجمان و نویسندگان در یکدست سازی قرائت‌ها یا دست کم، کاستن از میزان تنوع و تشتت موجود یاری می‌رساند.

کتاب بررسی جایگاه و عملیاتی شدن تحقیقات علمی در کشور که با هدف تبیین نقش و جایگاه تحقیقات علمی در توسعه کشور و تحقق اقتصاد دانایی محور و نیز ارائه بررسی و تبیین محورهای اصلی عملیاتی شدن تحقیقات علمی در کشور از سوی فریبا فهیم یحیایی تالیف شد نیز در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به چاپ رسیده است.

اهمیت تحقیقات علمی به عنوان ابزاری موثر برای به ثمر نشستن مطلب علمی همواره مورد توجه تمام صاحبان علم و متولیان آن بوده اما نیاز به پرداختن به آن در تمام سطوح عالیه قابل اعتنا بوده است که بر این اساس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری را بر آن داشت تا به چاپ این کتاب مبادرت ورزد.

کتاب «رتبه بندی نشریات، موسسات و کشورها بر اساس نظام سایماگو» که شصت و دومین اثر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) است، حاصل تلاش فکری جعفر مهراد و مژگان بینش است.

سایماگو شرکتی فناور- محور است که دارای شهرتی جهانی در زمینه تحلیل و ارزیابی اطلاعات علمی است، در این کتاب سعی شد تا علاوه بر معرفی موشکافانه و علمی نظام سایماگو دیدگاهی ایجاد کرد تا بتوان از آن به عنوان یک نظام موثر و قابل استفاده در زمینه‌های متفاوت ارزیابی و علم سنجی استفاده شود.

این کتاب‌ها در وب سایت مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به نشانی www.ricest.ac.ir و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به نشانی www.isc.gov.ir در بخش انتشارات نصب شده است و علاقمندان می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده و در صورت لزوم دانلود کنند.

کلمات کلیدی: کتاب، رتبه بندی نشریات، رتبه بندی موسسات، موسسات و کشورها، نظام سایماگو، کتاب جدید

آمار بازدید: 391 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image