ارتباط مستقیم با 30752 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تصویب ۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت هوافضا (5 آذر 92)

تصویب ۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت هوافضا (5 آذر 92)

رئیس ستاد توسعه فناوری سازمان هوافضا از انتخاب و ایجاد هفت شرکت دانش‌بنیان در زمینه صنعت هوافضا خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ سردار فرحی رئیس ستاد توسعه فناوری سازمان هوافضا در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: ستاد توسعه هوافضا از ابتدا تا کنون در ارتباط با بحث اهداف و سیاست‌های مربوط به خود کارهای مهمی انجام داده که تمام این کارها تحت عنوان شش هدف اساسی برای ستاد تعریف شده است.

وی افزود: ایجاد هماهنگی و استقرار الگوی همکاری، بسترسازی برای تجارت‌سازی و توسعه فعالیت‌های هوافضایی کشور و تدوین سیاست‌های راهبردی هوافضا از جمله این اهداف بوده است.

فرحی ادامه داد: ایجاد هماهنگی فراسازمانی و هم‌افزایی، تولید ثروت از دانش با تجاری‌سازی فناوری‌های هوافضایی و مشارکت حداکثری بین نهادهای داخل و خارج کشور کلیات این اهداف را مشخص می‌کند.

رئیس ستاد توسعه فناوری سازمان هوافضا با اشاره به اهمیت سپردن این حوزه به بخش خصوصی بیان داشت: ما در تمام کارهایی که انجام دادیم همیشه به دنبال مقوله‌ای بودیم که عرصه هوافضا را از دولتی به مردمی واگذار شود بنابراین خصوصی‌سازی همان کلید‌واژه‌ای بود که ما همیشه به دنبال آن بودیم.

وی در ادامه گفت: استفاده حداکثری از توان داخلی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها، ایجاد فرصت عادلانه برای مشارکت افراد، شرکت‌ها و نهادها در توسعه بخش خصوصی و اولویت‌دهی به بخش‌های غیر دولتی در اجرا با تأکید بر حفظ نقش سیاست‌گذاری و نظارتی دولت از جمله برنامه‌هایی بود که در اسناد بالادستی به آن تأکید شده بود.

فرحی ادامه داد: همچنین توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی به عنوان اصلی‌ترین هدف بود که با توجه به دستورات سندچشم‌انداز مورد توجه قرار گرفت.

رئیس ستاد توسعه فناوری سازمان هوافضا با اشاره به رویکرد مثبت بخش خصوصی در این حوزه تأکید کرد: بر اساس اهمیت حضور بخش خصوصی در این حوزه ما از همه شرکت‌ها برای ورود به حوزه دعوت کردیم که 15 شرکت متقاضی در حوزه هوافضا مورد بررسی قرار گرفتند و 7 شرکت در نهایت به صورت شرکت‌های دانش‌بنیان و منتخب و تصویب شدند که در جهت حمایت از این شرکت‌ها تسهیلات ویژه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: حمایت از شرکت‌های خصوصی همگام با دانشگاه‌ها در قالب تسهیلات بلندمدت و بدون بهره بود که در نهایت به 65 شرکت خصوصی هوافضایی به مبلغ 102.6میلیارد ریال در فاصله سال‌های 87 تا 92 کمک شد. همچنین از محل بودجه‌ای جداگانه 250 پروژه دانشگاهی نیز مورد حمایت قرار گرفتند.

فرحی همچنین با اشاره به تعداد شرکت‌های مشارکت‌کننده در دوره چهارساله برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد: در سال اول 90 شرکت در نمایشگاه حضور داشتند که این تعداد در دومین سال به 100 شرکت رسید، تعداد شرکت‌های مشارکت‌کننده در نمایشگاه سوم 120 مورد بود که امسال در چهارمین دوره 140شرکت در نمایشگاه حضور دارند با این حال پیش‌بینی ما در ادامه راه حضور 200موردی شرکت‌ها در نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی کشور است.

رئیس ستاد توسعه فناوری سازمان هوافضا، همچنین با اشاره به نمایشگاه‌های برگزار شده در حوزه هوافضا در خارج از کشور اذعان داشت: تا امروز سه نمایشگاه خارجی در سوریه و ماکس 2011و 2013 در روسیه برگزار شده است.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از کارهایی که در حال انجام آن هستیم معقوله استانداردسازی است چرا که حوزه‌های مختلف نیاز به یکسری استانداردهای سطح بالا دارد که نبود آنها منجر به فاجعه‌های بزرگ خواهد شد.

کلمات کلیدی: شرکت دانش‌بنیان، حوزه صنعت هوافضا، هوافضا

آمار بازدید: 319 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image