ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم‌وفناوری قم راه‌اندازی می‌شود (13 مهر 92)

بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم‌وفناوری قم راه‌اندازی می‌شود (13 مهر 92)

رئیس پارک علم و فناوری قم از ایجاد بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این پارک در صورت تأمین بودجه خبر داد.


سیدهاشم عارف رئیس پارک علم و فناوری قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: هدف‌گذاری این پارک علم و فناوری، ایجاد و استقرار بیش از 500 شرکت دانش بنیان و اختصاص سایت 30 هکتاری به پارک است.

وی افزود: در صورت کسب ردیف اعتباری در قانون بودجه و اختصاص بودجه عمرانی برای ساخت و ساز اولیه و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم، بستر و شرایط لازم استقرار تعداد موردنظر شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

عارف محدودیت فضا، امکانات و تحقق نیافتن اعتبارات را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های پارک‌ها برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این مشکلات ما تاکنون توانسته‌ایم فقط بیش از 35 واحد فناور را پذیرش و مستقر کنیم. فضای موجود این پارک هم حداکثر پذیرش 40 واحد فناور دیگر را ممکن می‌سازد ولی ما برای توسعه فضای بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم با مراجع ذیصلاح در حال رایزنی هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری قم عنوان کرد: این پارک علم و فناوری به عنوان نهاد سیاست‌گذار در توسعه فناوری و نهاد حامی شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان منطقه فعالیت خود را شروع کرده است، به همین دلیل برای دست یافتن به اهداف کلان باید تلاش‌های بسیاری برای گسترش تعاملات، معرفی و فرهنگ سازی حوزه فناوری انجام دهد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش بهینه سازی انرژی با هدف ارتقای سطح جامعه مهندسان استان قم و معرفی محصولات جدید در این عرصه، برگزاری همایش سراسری معرفی ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در بین اعضای هیئت علمی و مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان قم و همچنین حضور فعال در نمایشگاه‌ها و رسانه‌ها از جمله اولویت‌های اجرایی امسال این پارک است.

عارف اضافه کرد: به فعلیت رساندن ظرفیت‌های قانونی برای شرکت‌های دانش بنیان و به اجرا درآوردن ظرفیت تفاهم‌نامه‌های امضا شده، تأسیس و شروع به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری استان قم، ایجاد حداقل یک مرکز رشد جامع تابع پارک و یک مرکز رشد اقماری در سطح استان، راه اندازی فن بازار منطقه‌ای در استان، جذب و پذیرش شرکت‌های دانش بنیان، برنامه ریزی برای ایجاد فضای هم‌افزا بین شرکت‌های مستقر و رفع موانع تجاری سازی نیز از جمله برنامه‌های مهم این پارک در آینده به حساب می‌آید.

کلمات کلیدی: شرکت دانش‌بنیان، پارک علم‌وفناوری قم، پارک علم‌وفناوری

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image