ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نگاهی به مشکلات رشته مهندسی پزشکی/لزوم تجهیز آزمایشگاه‌ها (23 آبان 92)

نگاهی به مشکلات رشته مهندسی پزشکی/لزوم تجهیز آزمایشگاه‌ها (23 آبان 92)

رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی دانشجویان این رشته،‌ گفت: یکی از نکاتی که می‌تواند به کارآفرینی و دید تجربی فارغ‌التحصیلان کمک کند، توسعه آزمایشگاه‌هاست که نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد.




فرامرز توحیدخواه در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حمایت شرکت‌ها و یا مراکز دولتی و غیردولتی در این زمینه می‌تواند قدم موثری باشد، تاکید کرد: تامین اعتبار مسئله‌ای است که متولیان امر باید به آن توجه کنند و این موضوع از حیطه دانشگاه و دانشکده خارج است.



وی با بیان اینکه در بعد دانشگاه هر چه امکانات بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم دانشجویان بهتری برای کشور تربیت کنیم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر توانسته‌ایم بودجه خوبی از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ کنیم، اما نیازها خیلی فراتر از آن بودجه محدود است.



توحیدخواه با بیان اینکه دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر درصدد ایجاد یک آزمایشگاه مجهز به تجهیزات پزشکی است، گفت: هدف از ایجاد این آزمایشگاه آشنایی عملی دانشجویان با انواع دستگاه‌های پزشکی است که ضمن آشنایی، اصول تعمیر و طراحی دستگاه‌ها را فرا بگیرند.



وی افزود: متاسفانه تاکنون دانشکده موفق به دریافت بودجه برای اجرایی کردن ایده نشده است و در حال حاضر دانشجویان از دستگاه‌های بلااستفاده بیمارستان‌های مختلف یک کارگاه تشکیل داده‌اند.



رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه برای عملی شدن فکرهای مغز متفکر به امکانات نیاز است، تصریح کرد: اگر بتوانیم کارگاه دانشجویان مهندسی پزشکی را توسعه دهیم، قطعا تجربه دانشجویان بیشتر می‌شود که در این صورت کشور می‌تواند شاهد موفقیت‌های عظیمی در این عرصه شود.



توحیدخواه با بیان اینکه در تمام رشته‌های مهندسی مشکلات عمده‌ای وجود دارد،‌ خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین مشکلی که در رشته‌های مهندسی کشور موجود است، عدم ارتباط دانشگاه با صنعت است که متاسفانه به‌رغم تلاش‌هایی که بعد از انقلاب برای افزایش این ارتباط صورت گرفته هنوز آن‌طور که باید این ارتباط شکل نگرفته است.



وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت کشور به فکر حل مشکلات پیش‌روی خود است، گفت: تاکنون دانشگاه‌ها تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط با صنعت داشته‌اند، اما متاسفانه در بخشی از صنعت نگاه نواندیش کمتر به چشم می‌خورد و صنعت بیشتر درگیر مسائل روزمره شده است.



رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه نقش صنعت بیشتر در موتور تحقیقات و توسعه‌ای صنعت نهفته شده است، تاکید کرد: به علت اینکه جایگاه دانشگاه آن گونه که باید باشد تعریف نشده است، قسمت تکامل صنعت نیز رشد قابل توجهی نداشته است.



توحیدخواه افزود: به علت وجود یکسری بروکراسی‌های اداری مشکلات تولید در صنعت افزایش یافته است و صنعت بیشتر به جای اینکه فکر آینده باشد به فکر حل مشکلات روزمره است.



وی با اشاره به تلاش‌های معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور برای افزایش ارتباط این دو نهاد با هم، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون سیستم‌های خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم نشده است، البته اقداماتی در این زمینه انجام شده است، اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم که این مسئله منوط به تمام رشته‌های مهندسی می‌شود.



رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه وضعیت بازار مهندسی پزشکی در داخل و خارج بسیار خوب است، اظهار کرد: متولیانی که در این حوزه فعالیت دارند، بسیار متعدد هستند و این تداخل مسئولیت‌ها باعث ایجاد ناهماهنگی‌هایی شده است، بنابراین باید میان وزارتین بهداشت، صنایع و دانشگاه‌ها هماهنگی اساسی انجام شود و متولی این رشته توان هماهنگ کردن این نهادها را با یکدیگر داشته باشد.



وی رییس‌جمهور را به عنوان یکی از متولیان ایجاد این ارتباط دانست و گفت: متاسفانه با وجود جلسات متعددی که در این زمینه تشکیل می‌شود، هنوز جای خالی نگاه کل‌نگرانه که عزم ملی را به همراه داشته باشد و بتواند در سطح کلان برنامه‌ریزی شود، احساس می‌شود.



توحیدخواه با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر برای افزایش روابط بین‌الملل سعی کرده است، اظهار کرد: تلاش دانشگاه امیرکبیر این بوده است که از امکانات دانشگاه‌های دیگر نیز استفاده کند.



وی با اشاره به استدلال وزارت علوم از ارتباط بین‌المللی دانشگاه‌ها، گفت: در حال حاضر دانشگاه امیرکبیر با کشورهای اروپایی در ارتباط است و دانشجویان از امکانات دانشگاه‌های خارج از کشور نیز استفاده می‌کنند و این مسئله تاثیرات مثبتی را در ارتقای آموزش عالی داشته است، اما باید این روابط گسترش یابد.



رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه حدود 40 درصد از مقالات معتبر مهندسی پزشکی توسط این دانشکده نوشته می‌شود، خاطر نشان کرد: به طور کلی ایران از نظر تولید مقاله علمی در خاورمیانه رتبه اول را دارد و همچنین در کل دنیا نیز رتبه 16 را در رتبه‌بندی تولید مقاله کسب کرده است و این مسئله نشان‌دهنده پتانسیل خوب رشته مهندسی پزشکی در زمینه تولید مقاله است.

کلمات کلیدی: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر، دانشکده مهندسی پزشکی، دانشگاه امیرکبیر، مهندسی پزشکی، مشکلات رشته مهندسی پزشکی، لزوم تجهیز آزمایشگاه‌ها، آزمایشگاهها

آمار بازدید: 362 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image