ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رفع موانع قانونی در امور نخبگان و ایجاد پژوهشگاههای صنعت و دانشگاه (18 مهر 92)

رفع موانع قانونی در امور نخبگان و ایجاد پژوهشگاههای صنعت و دانشگاه (18 مهر 92)

رئیس بنیاد ملی نخبگان رفع موانع قانونی در حوزه نخبگان را از برنامه‌های آتی این معاونت دانست و گفت: به منظور اجرای مفاد سند راهبردی در امور نخبگان به دنبال سازوکارهای تضمین اجرای آن هستیم.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سورنا ستاری در مراسم اختتامیه هفتمین همایش نخبگان جوان با بیان اینکه برای تبدیل استعدادهای برتر به نخبه نیاز به زیر ساخت‌هایی است، افزود: از این رو یکی از اولویت‌های ما در بنیاد ملی نخبگان این است که زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بتوانند تاثیرگذاری مناسبی در کشور داشته باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه تولید دانشنامه دردی از جامعه را حل نخواهد کرد، اظهار داشت: موانع قانونی، اختلاف نظرات و برداشت‌ها و سلیقه‌های زیادی در سازمان‌های مرتبط با امور نخبگان وجود دارد و ما درصدد هستیم تا موانع قانونی را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا درصدد مقررات زدایی نیستیم، ادامه داد: یکی از اقدامات معاونت در آینده این است که مقررات را آزادتر کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نمونه‌های موانع قانونی در حوزه تحقیقاتی گفت: در حوزه صنعت نفت در زمانی اجرای پروژه‌های تحقیقاتی به راحتی انجام می‌شد ولی در حال حاضر پذیرش یک طرح تحقیقاتی بسیار مشکل است در حالی که صنعت نفت به دلیل وجود تحریم‌ها با مشکلات فراوانی مواجه است.

ستاری، سند راهبردی در امور نخبگان را سند مناسبی در این زمینه دانست و خاطر نشان کرد: ولی این سند نیاز به تضمین‌هایی برای اجرای آن دارد از این رو به دنبال ساز و کارهایی برای تضمین اجرای این سند هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد پژوهشگاه‌های مشترک میان صنایع و دانشگاه‌ها یادآور شد: ایجاد این نوع پژوهشگاه‌ها راهکاری برای ارتباط میان بخش صنعت با دانشگاه‌ها است.

کلمات کلیدی: رفع موانع قانونی، امور نخبگان، ایجاد پژوهشگاههای صنعت و دانشگاه، پژوهشگاههای صنعت و دانشگاه، نخبگان

آمار بازدید: 288 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image