ارتباط مستقیم با 30679 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ورود تجهیزات صنعتی به شبکه علمی کشور (بهمن 90)

ورود تجهیزات صنعتی به شبکه علمی کشور (بهمن 90)

ورود تجهیزات صنعتی به شبکه علمی کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ورود آزمایشگاههای بخش صنعت به شبکه آزمایشگاههای علمی (شاعا) خبر داد و گفت: این اقدام باعث می شود تا دانشگاه ها بتوانند از آزمایشگاه های بخش صنعت نیز استفاده کنند.

به گزارش دریچه خبر دکتر کامران دانشجوبا تاکید بر اینکه وزارت علوم تمهیدات لازم را برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی و ایجاد بانکهای اطلاعاتی اندیشیده است، افزود: لازم بود تا نسبت به، به روز کردن تجهیزات آزمایشگاهی اقدام می کردیم از این رو توانستیم تجهیزاتی که از سال 79 در گمرک باقی مانده بود را با تلاش و پیگیری از گمرک خارج کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین خروج تجهیزات آزمایشگاهی را از گمرک از برنامه های دولت دانست و اظهار داشت: در این راستا در بودجه سال 91 نیز با نظر رئیس جمهور مبلغ مناسبی برای خرید تجهیزات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به خروج تدریجی تجهیزات آزمایشگاهی از گمرک در ماههای اخیر خاطر نشان کرد: تاکنون بخشی از این تجهیزات از گمرک خارج شده است و باقی مانده تجهیزات را نیز به تدریج از گمرک خارج خواهیم کرد.

دستور رئیس جمهور برای تأمین اعتبار ترخیص تجهیزات

دانشجو با بیان اینکه قایل به نفی خدمات گذشتگان نیستم، ادامه داد: به دلیل ماندگاری زیاد این تجهیزات در گمرک برای خارج کردن آنها باید عوارض زیادی می پرداختیم که این مبلغ در بودجه ما پیش بینی نشده بود.

وزیر علوم اضافه کرد: لذا رئیس جمهور دستور موکد به وزیر اقتصاد و معاونت راهبردی برای تامین اعتبارات برای ترخیص تجهیزات از گمرک داد و به زودی تجهیزات باقی مانده از گمرک خارج خواهد شد.

برنامه های وزارت علوم برای استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی

دانشجو استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی را از اولویتهای این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: برای استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاههای کشور، شبکه طرح "شاعا" (آزمایشگاه های علمی ایران) را اجرایی کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت از سازندگان تجهیزات آزمایشگاهی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه در زمینه تامین امکانات آزمایشگاهی ذکر کرد و گفت: در این راستا حمایت از طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی را در برنامه معاونت پژوهشی و فناوری این وزارت قرار داده ایم.

ورود آزمایشگاههای بخش صنعت به شبکه شاعا

دانشجو از وارد کردن آزمایشگاه های بخش صنعت به شبکه شاعا خبر داد و گفت: این اقدام باعث می شود تا دانشگاه ها بتوانند از آزمایشگاه های بخش صنعت نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، ایجاد کتابخانه سراسری، بانکهای اطلاعاتی و شبکه علمی کشور را طراحی کردیم تا همه دانشگاه ها بتوانند از اطلاعات علمی موجود در کشور بهره مند شوند.
کلمات کلیدی: وررود تجهیزات، صنعتی، شبکه علمی، کشور، وزیر علوم، شبکه آزمایشگاههای علمی، شاعا، آزمایشگاهها

آمار بازدید: 730 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image