ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جذب دانشجو از کشورهای اسلامی در دانشگاه‌های کشور کم است

جذب دانشجو از کشورهای اسلامی در دانشگاه‌های کشور کم است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه برخی از ظرفیت‌های دانشگاهی در کشور خالی است، گفت: جذب دانشجویان خارجی بالاخص از کشورهای اسلامی در دانشگاه های کشور کم است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم معارفه رئیس دانشگاه بیرجند اظهارکرد: باید دانشگاه پیوند و رابطه تنگاتنگی با صنعت و کشاورزی داشته باشد چرا که این امر به رونق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور منجر می‌شود.

وی افزود: پذیرش و تربیت دانشجو در رشته‌هایی که همسو با نیاز دانشگاه است برای رفع مشکلات جامعه ضروری است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه باید به تحصیلات تکمیلی توجه کند، گفت: باید ارتباط دانشگاه با منطقه به گونه‌ای باشد تا مردم تأثیر آن را مشاهده کنند و این یک آرمان برای دانشگاه است که باید به سمتش حرکت کند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه شعار امسال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" است، تصریح کرد: دانشگاه باید مشکلات اقتصادی مردم را لمس کند و در این راستا به مسئولان اجرایی کشور برنامه ارائه دهد.

وی با تاکید بر انجام پژوهش و تحقیقات سودمند توسط دانشگاه‌ها که گره‌ای از کار مردم را بگشاید، بیان کرد: مشکل دستگاه‌های اجرایی کشور عدم توجه به امر پژوهش و تحقیقات است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از ظرفیت‌های دانشگاهی در کشور خالی است، افزود: جذب دانشجویان خارجی خصوصا از کشورهای اسلامی و همجوار با ایران با توجه به پتانسیل های موجود آموزشی و پژوهشی و توانمندی اساتید دانشگاه‌های کشور کم است.

حجت الاسلام عبادی دانشجویان خارجی را سفیران فرهنگی کشور در سایر نقاط دنیا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان یک صنعت می‌تواند در استان نقش‌آفرینی کند، گفت: امیدواریم در دانشگاه‌های استان فضای صمیمیت و علمی و فرهنگی حاکم باشد تا هیئت علمی با آرامش خاطر و تمرکز در مسائل علمی بیندیشند و راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 180 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image