ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کمبود خوابگاه دانشجویی معضل اساسی دانشگاه‌های کردستان است (24 شهریور 92)

کمبود خوابگاه دانشجویی معضل اساسی دانشگاه‌های کردستان است (24 شهریور 92)

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان معضل اساسی در دانشگاه‌های استان و به ویژه در بخش مسائل دانشجویی در جامعه را کمبود خوابگاه عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با روسای دانشگاه‌های سطح استان کردستان در دفتر نماینده ولی فقیه اظهار کرد: در حال حاضر 69 هزار و 237 دانشجو در سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان مشغول به تحصیل هستند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اضافه کرد: 33 هزار و 247 نفر از این تعداد دانشجو را پسران و 35 هزار و 990 نفر نیز دختران هستند.

به گفته وی، 72 درصد دانشجویان سطح دانشگاه‌های استان کردستان را دانشجویان بومی استان تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: 956 نفر عضو هیئت علمی نیز در دانشگاه‌های کردستان وظیفه تدریس را عهده‌دار هستند.

حسن‌زاده با اشاره به فته 88 و ایجاد مشکلاتی که در آن مقطع برای کشور پیش آمد، گفت: در آن زمان کوچکترین مشکلی نه تنها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بلکه در استان نیز پیش نیامد.

وی در ادامه افزود: یکی از مسائلی که روسای دانشگاه‌ها و دانشجویان با آن درگیر هستند، بحث خوابگاه دانشجویی است که هرچند برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان دختر را در خوابگاه‌ها ساماندهی کرده‌اند اما باز عده‌ای در خارج از فضای خوابگاهی هستند و این موجب بروز برخی آسیب‌ها می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه 35 هزار نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در استان دختر هستند تصریح کرد: اسکان آنها در خوابگاه‌ها یک ضرورت است که باید تمهیداتی در این زمینه فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه بی‌تفاوتی نسبت به مسائل دانشجویان را غیرقابل قبول خواند و گفت: احساس مسئولیت در این راستا موجب می‌شود دانشجو و استاد رابطه‌ای دوستانه داشته باشند و در این صورت است که مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر بستری برای ترویج آموزه‌های دین در دانشگاه‌ها است، به عنوان مثال در صورتی که حجاب اسلامی توسط بانوان رعایت شود کمتر افرادی به خود اجازه می‌دهند که برای این افراد ایجاد مزاحمت نمایند.

کلمات کلیدی: کمبود خوابگاه دانشجویی، معضل اساسی دانشگاه‌های کردستان، دانشگاه‌های کردستان، دانشگاه‌های استان کردستان

آمار بازدید: 306 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image