ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تجميع دانشگاه شیراز در پرديس ارم (9 مهر 91)

تجميع دانشگاه شیراز در پرديس ارم (9 مهر 91)

رييس دانشگاه شيراز گفت: تجميع دانشگاه در مجموعه پرديس ارم يكي از سياست‌هاي محوري اين دانشگاه بود كه همچنان به دنبال تحقق آن هستيم و بخش زيادي از دانشگاه را به اين محدوده انتقال داده‌ايم.



به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، محمد موذني در جمع خبرنگاران افزود: براي انتقال كل مجموعه دانشگاه شيراز به مجموعه پرديس ارم نياز به كمك خيرين داريم.


وي ادامه داد: بحث كمك به مجموعه‌هاي دانشگاهي موضوعي حل شده در جوامع مختلف محسوب مي‌شود به شكلي كه امروز شاهد مشاركت بسياري از ايرانيان در دانشگاه هاي اروپا و آمريكا هستيم و سه ايراني در آمريكا مبالغ زيادي به دانشگاه‌هاي مختلف كمك كردند.


موذني گفت: فرهنگ كمك به مراكز علمي و فرهنگي هنوز در كشور ما نهادينه نشده است حال آنكه فرهنگ خير در ميان ايران و ايرانيان سابقه ديرينه‌ي دارد.


رييس دانشگاه شيراز ادامه داد: هم اكنون دانشكده‌هاي فيزيك و شيمي به مجموعه پرديس ارم منتقل شده و تلاش مي‌كنيم تمام دانشكده علوم پايه را به اين مجموعه منتقل كنيم.


وي اضافه كرد: بخشي از ساختمان فعلي دانشكده علوم براي الحاق به طرح عرفان در اختيار شهرداري قرار خواهد گرفت.


موذني تصريح كرد: طبق برآوردهاي انجام شده هزينه انتقال تمام دانشكده‌ها در مجموعه پرديس ارم بيش از 600 ميليارد تومان است بنابراين اين اقدام بايد به صورت تدريجي انجام شود اما انجام آن خارج از توان مالي دانشگاه است.


رييس دانشگاه شيراز با بيان اينكه استاندارد تعداد اعضاي هيات علمي در قياس با تعداد دانشجو در مراكز دانشگاهي ايران يك عضو هيات علمي در مقابل 22 دانشجو است، گفت: اين تعداد در دانشگاه شيراز 25 به يك است ما سال گذشته 120 عضو جديد هيات علمي جذب كرده‌ايم و اين روند در قالب برنامه‌ي 5 ساله تا رسيدن به هزار عضو هيات علمي ادامه خواهد داشت.


موذني از اضافه شدن 7 رشته جديد در مقطع دكترا و 6 شش در مقطع كارشناسي ارشد خبر داد و گفت: همين اندك تعداد رشته‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا در اين دانشگاه به بيش از 100 رشته رسيده است.


وي ادامه داد: فاز 2 خوابگاه شهيد مفتح شيراز نيز امسال به بهره‌برداري رسيد و 200 دانشجو را در آن ساكن كرديم.


رييس دانشگاه شيراز با اين تاكيد كه تمام دانشجويان پذيرفته شده در اين دانشگاه در صورت نياز به خوابگاه معرفي شده‌اند.


وي ادامه داد: در زمينه‌ي علمي نيز فعاليتهاي خوبي طي دو سال اخير انجام شده است كه از جمله‌ آن افزايش تعداد پايگاه اطلاعات علمي از 12 پايگاه به 18 پايگاه است.


موذني با اشاره به انتشار 19 مجله علمي در دانشگاه شيراز خاطر نشان كرد: از اين تعداد 15 عنوان كاملا علمي وتخصصي است و 5 عنوان در ISI نمايه مي‌شود.


وي از برگزاري 25 كنفرانس علمي در سال گذشته در اين دانشگاه خبر داد و گفت: سال 90 اساتيد عضو هيات علمي دانشگاه شيراز هزار عنوان مقاله در ISI منتشر كرده‌اند اين بيلان عملكرد مطلوبي است اما به دنبال ارتقا آن هستيم.


رييس دانشگاه شيراز در خاتمه گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ با شهرداري شيراز در قبال همكاري براي بازگشايي يك محور دسترسي شهري شهرداري نيز قرار شده اسناد مربوط به برخي ساختمان‌هاي اين دانشگاه كه هنوز فاقد سند است صادر كرده يا در انجام روند اداري كار با دانشگاه همكاري كند.

کلمات کلیدی: تجميع دانشگاه شیراز، دانشگاه شیراز، مجموعه پرديس ارم، وضعیت علمی دانشگاه شیراز، تعداد اساتید دانشگاه شیراز

آمار بازدید: 571 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image