ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه امضای تفاهم‏نامه میان دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان

امضای تفاهم‏نامه میان دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان

طی جلسه‌‏ای با حضور هیأت آلمانی در دانشگاه شیراز، تفاهم‏نامه‏ همکاری‏ علمی، پژوهشی بین این دانشگاه و دانشگاه ماربورگ آلمان امضاء شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه فارس، مدیر روابط عمومی و امور بین‏‌الملل دانشگاه شیراز در این باره گفت: تبادل استاد و دانشجو و گسترش اجرای طرح‏‌های علمی و پژوهشی مشترک بین دو دانشگاه از مفاد تفاهم‏نامه‏ یاد شده است.

معصومه عظیمی‏‌فر افزود: تفاهم‏نامه‏ همکاری‏های علمی، پژوهشی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان، افزایش سطح علمی دانشگاه را در پی دارد و بهره‌‏گیری از دانش پژوهشگران را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‏نامه، گروه‏‌های دانشجویی از دانشگاه ماربورگ آلمان به دانشگاه شیراز اعزام و با فرهنگ ایران آشنا می‏‌شوند و زبان فارسی را فرا می‏‌گیرند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌‏الملل دانشگاه شیراز گفت: این تفاهم‏نامه‏ آموزشی - فرهنگی بوده و برای استفاده‏ دانشجویان مقاطع کارشناسی و به ویژه کارشناسی ارشد است.

عظیمی‏‌فر تصریح کرد: دانشجویان ایرانی که در حال تألیف پایان‌‏نامه هستند، می‏‌توانند به مدت شش هفته و به منظور استفاده از کتاب‏ها و ژورنال‏‌های آلمانی و نیز شرکت در کلاس‏های گفت و شنود، به این کشور سفر کنند.

وی ادامه داد: به موجب این تفاهم‏نامه، دانشجویان آلمانی نیز می‌‏توانند با سفر به ایران، از امکانات آموزشی دانشگاه شیراز بهره‌‏مند شوند و در دوره‏‌های کوتاه‌‏مدت دانش‌‏افزایی زبان فارسی شرکت کنند.

پروفسور کریستوف وِرنِر هم با ابراز رضایت از انعقاد قرارداد با دانشگاه شیراز، گفت: شیراز و دانشگاه شیراز برای دانشجویان آلمانی جاذبه خاصی دارد و وجود حافظ و سعدی در این شهر، انگیزه‏ فراوانی را برای حضور در دانشگاه شیراز و آموزش زبان شیرین فارسی ایجاد می‏‌کند.

براساس این گزارش، مرکز پژوهش‏های خاورمیانه‏ دانشگاه ماربورگ در سال 2006 تأسیس شده است و به عنوان یکی از بزرگ‏ترین مراکز پژوهش‏‌های خاورمیانه در اروپا شناخته می‏‌شود.

در سال 1389، نخستین تفاهم‏نامه میان دانشگاه ماربورگ و دانشگاه تهران منعقد شد و تفاهم‏نامه‏ حاضر دومین تفاهم‏نامه‏ منعقد شده بین این دانشگاه آلمانی با یکی از دانشگاه‌‏های ایران است.

آمار بازدید: 254 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image