ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های کردستان با جمعیت دانش‌آموزی تناسب ندارد

ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های کردستان با جمعیت دانش‌آموزی تناسب ندارد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: ظرفیت پذیرش در مراکز آموزش عالی این استان با جمعیت دانش‌آموزی همخوانی ندارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، طالب محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن ستارگان که با هدف تقدیر از برترین‌های کنکور و دانش‌آموزان نمونه شهرستان قروه برگزار شد، اظهار داشت: میانگین قبولی در کنکور سال‌جاری در گروه‌های پنج‌گانه آموزشی در استان کردستان 37 درصد بوده است.

وی با تاکید بر تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر در راستای ارتقای سطح قبولی دانش‌آموزان کردستانی در رشته‌های مورد نیاز جامعه افزود: در حال حاضر از لحاظ میانگین قبولی در کنکور به میانگین کشوری نزدیک شده‌ایم، اما باید با برنامه‌ریزی بهتر جایگاه خود را ارتقا دهیم.

محمدی با بیان اینکه امسال 25 هزار نفر در کنکور سراسری شرکت کرده بودند، تصریح کرد: از پذیرفته شدگان امسال 300 نفر حائز رتبه‌های زیر 500 شدند.

به گفته محمدی، شانس قبولی در رشته ریاضی در استان 73 درصد، در رشته تجربی 25 درصد و علوم انسانی 133 درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها با 33 درصد صندلی خالی در رشته علوم انسانی مواجه هستیم.

وی افزود: 8 هزار و 800 دانش‌آموز پیش دانشگاهی در کنکور سراسری سال آینده باهم رقابت خواهند کرد که با احتساب داوطلبان آزاد، انتظار می‌رود آمار کنکوری‌های امسال با سال گذشته برابری کند.

این مسئول با اشاره به عدم توازن پراکندگی دانشجو در دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 67 درصد دانشجویان استان در شهر سنندج مستقر هستند.

معاون آموزش متوسطه اداراه‌کل آموزش و پرورش کردستان، با بیان اینکه درصد قبولی بر اساس نمره قبولی داوطلبان استان در کنکور سراسری در رشته ریاضی و فنی سوم، در علوم تجربی چهارم و در گروه آزمایشی علوم انسانی پنجم بوده‌ایم، تصریح کرد: در کسب نمره علمی در کنکور سراسری در کشور استان کردستان رتبه هفتم را داراست.

محمدی افزود: در حال حاضر کمتر از 5 درصد قبولی داوطلبان کردستانی در دوره‌های روزانه دانشگاه‌هاست و داوطلبان این استان با محدودیت قبولی در این دوره‌ها روبرو هستند.

وی نیاز اصلی علمی را رقابت در رشته‌های مورد نیاز جامعه اعلام کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند تلاش و کوشش بیشتر است.

وی قدرت غالب جهان امروز را قدرت علم دانست و تصریح کرد: سرعت تولید علم در دنیا با شتاب فزاینده‌ای در حرکت است که ما نیز باید خود را با آن هماهنگ کنیم.

این مسئول در پایان افزود: آموزش و پرورش استان با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود تلاش می کند که در راستای تقویت این حوزه گام بردارد و به همین دلیل نیز طی چند سال اخیر شاهد موفقیت‌های ارزنده‌ای از سوی دانش آموزان کردستانی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی بوده‌ایم.

آمار بازدید: 372 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image