ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار شرایط اعطای کرسی پژوهشی به استادان و اختصاص اعتبار ویژه تحقیقاتی به سرآمدان علمی (19 شهریور 92)

شرایط اعطای کرسی پژوهشی به استادان و اختصاص اعتبار ویژه تحقیقاتی به سرآمدان علمی (19 شهریور 92)

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از اعطای 15 کرسی پژوهشی از سوی این صندوق خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد ملی نخبگان تاکنون 50 نفر از اساتید ممتاز از تسهیلات صندوق در این زمینه بهره مند شدند.


دکتر علی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، تعمیق و استمرار روند توسعه علمی کشور را مستلزم حمایت خاص و ویژه از دانشمندان برجسته و تراز اول دانست و افزود: برای این منظور صندوق حمایت از پژوهشگران در سال‌های گذشته ضمن بهره‌گیری از تجارب موفق کشورهای توسعه یافته، با تعریف و اعطای کرسی پژوهشی در حوزه‌های مختلف علمی تلاش کرده است تا از ظرفیت بالای پژوهشگران و فناوران برای گسترش مرزهای علمی و پاسخ به نیازهای اساسی کشور استفاده کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ادامه داد: در این راستا صندوق از سال 1386 تا پایان سال 1391 نسبت به اعطا 15 مورد کرسی پژوهشی اقدام کرده و براساس برنامه راهبردی مصوب هیات امناء، گسترش کرسی‌های پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.

حیدری با اشاره به تفاوت جهت گیری برنامه‌های صندوق در حمایت از طرح‌های پژوهشی و اعطای کرسی پژوهشی خاطر نشان کرد: در برنامه حمایت از طرح‌های پژوهشی پس از ارائه پیشنهادیه علمی طرح (پروپوزال) در صورتی که رزومه مجری و محتوای پیشنهادیه طرح ارائه شده از کیفیت علمی لازم برخوردار باشند، در راستای استراتژی‌های صندوق و تحقق اهداف علمی و فناوری کشور از طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: ولی در برنامه کرسی پژوهشی، صندوق در چارچوب آیین‌ نامه مربوط اعتبارات پژوهشی ویژه‌ای به شخصیت‌های علمی تراز اول و سرآمد کشور در حوزه‌های تخصصی خاص اعطا می‌شود تا در چارچوب یک برنامه راهبردی تحقیقاتی مجموعه‌ای از پروژه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات علمی و فناورانه هم راستا را طراحی و اجرایی کرده و از این طریق نقش موثری در تحقق اهداف علمی و فناوری کشور ایفاء کند.

حیدری با اشاره به همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران با بنیاد ملی نخبگان افزود: طی دو سال گذشته صندوق اقدام به بازنگری در اجرای برنامه کرسی پژوهشی و فرایندها و سازوکارهای اعطای کرسی پژوهشی کرد و در این زمینه از سال 1390 با بنیاد ملی نخبگان همکاری نزدیکی در بهره گیری از ظرفیت برنامه کرسی پژوهشی داشته است.

وی از حمایت صندوق از اساتید ممتاز در زمینه کرسی‌های پژوهشی خبر داد و یادآور شد: تاکنون بیش از 50 نفر از برگزیده جایزه علامه طباطبایی با معرفی بنیاد ملی نخبگان از اعتبار ویژه پژوهشی صندوق در این زمینه بهره مند شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به ویژگی‌های پژوهشگران و فناوران ممتاز برای کسب کرسی پژوهشی صندوق، خاطر نشان کرد: داشتن رتبه استادی و جایگاه ممتاز و برجستگی علمی در سطوح ملی و بین‌المللی در عرصه تحقیقاتی مربوط، برخورداری از سطح بالای تجارب علمی و داشتن روزمه تحقیقاتی قوی و جهت گیری راهبردی تحقیقاتی با توجه به اهداف و اولویت‌های علمی و فناوری کشور از جمله شرایط اصلی برای اعطاء کرسی پژوهشی از سوی صندوق است.

وی داشتن تیم تحقیقاتی مجرب و هدفمند، همکاری فعال با شبکه‌های علمی مرتبط با عرصه تحقیقاتی مورد نظر در سطوح ملی و بین‌المللی و ارائه برنامه راهبردی تحقیقاتی مشتمل بر مجموعه‌ای از پروژه‌ها و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هدفمند و هم راستا با نقشه جامع علمی و سایر اسناد بالادستی علمی و فناوری کشور را از دیگر شرایط اعطاء کرسی پژوهشی صندوق به پژوهشگران و فناوران ذکر کرد.

کلمات کلیدی: اعتبار ویژه تحقیقاتی، سرآمدان علمی، شرایط اعطای کرسی پژوهشی به استادان، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، بنیاد ملی نخبگان، نخبگان، رتبه های برتر علمی، دانشمندان برجسته و تراز اول

آمار بازدید: 273 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image