ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تقاضاهای مهمانی و انتقال، کمتر از ظرفیت دانشگاه‌ها بود (18 شهریور 92)

تقاضاهای مهمانی و انتقال، کمتر از ظرفیت دانشگاه‌ها بود (18 شهریور 92)

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: در فراخوان برگزار شده در سامانه نقل و انتقال اداره کل دانشجویان داخل، میزان درخواست‌ها کمتر از ظرفیت دانشگاه‌ها بوده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدحسن یوسفی مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: در مجموع دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی و فنی و حرفه‌ای 42 هزار و 711 نفر ظرفیت برای نقل و انتقال دانشجویان در سامانه تعریف کردیم، اما در نهایت 32 هزار و 147 مورد تقاضا در سامانه ثبت شد و در نهایت 14 هزار و 161 نفر در دانشگاه‌های مقصد پذیرفته شدند.

وی افزود: این آمار به احتساب جمعیت ثبت‌نام شده در سال 91 که 331 هزار و 784 نفر بودند، 5 درصد کمتر بوده است.

یوسفی در ادامه خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی است که در آئین‌نامه میهمانی و انتقال 20 درصد دانشجویان ورودی هر سال به عنوان ظرفیت میهمانی و انتقال در دانشگاه‌های دولتی و 15 درصد ورودی دانشگاه‌های غیر انتقادی نیز به عنوان ظرفیت میهمانی و انتقال برای سال بعد در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها برای پذیرش و یا منتقل کردن دانشجویان این است که شهری مثل تهران، بیشترین تعداد ورودی و تقاضاها را دارد و همچنین رشته‌های پرطرفدار تعداد تقاضای زیاد و ظرفیت کمی دارد.

یوسفی در ادامه رشته‌های مهندسی عمران، برق، کامپیوتر، مکانیک، معماری، حسابداری و کشاورزی را به عنوان رشته‌هایی معرفی کرد که بالای هزار مورد تقاضای میهمانی و انتقال دارند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم همچنین اذعان داشت: از میان کل رشته‌ها 156 رشته بیشتر از 10 مورد و بقیه کمتر از 10 مورد تقاضای میهمانی و انتقال دارند و با این حساب طبیعی است که با وجود تقاضاهای زیاد و پذیرش کم دانشگاه‌ها درصد موافقت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

یوسفی یکی دیگر از مشکلات عدم موافقت با درخواست‌ها را کمبود فضای فیزیکی کلاس‌ها در دانشگاه‌ها مطرح کرد و گفت: ممکن است مدیران گروه‌های آموزشی به معاونت آموزشی دانشگاه‌ها بابت کمبود ظرفیت برای پذیرش فشار بیاورند. از سوی دیگر یکی از مشکلات دیگر این است که متاسفانه تاکنون سیاست تشویق و یا تنبیه واضحی برای دانشگاه‌های موفق یا ناموفق در حوزه نقل و انتقال و میهمانی وجود نداشته است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین از حد نصاب افتادن کلاس‌ها نیز یکی از مشکلاتی است که ممکن است دانشگاه‌ها با تقاضاهای میهمانی و انتقال مخالفت کنند.

کلمات کلیدی: تقاضاهای مهمانی و انتقال، تقاضاهای مهمانی و انتقال دانشجویان، امور دانشجویان داخل وزارت علوم، انتقال دانشجویان، میهمانی دانشجویان، سامانه نقل و انتقال اداره کل دانشجویان داخل، ظرفیت دانشگاه‌ها، ظرفیت دانشگاه‌ها برای انتقال دانشجو، ظرفیت دانشگاه‌ها برای میهمانی دانشجویان، ظرفیت میهمانی و انتقال

آمار بازدید: 318 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image