ارتباط مستقیم با 30664 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی چین در رویای جذب دانشجویان خارجی (16 شهریور 92)

چین در رویای جذب دانشجویان خارجی (16 شهریور 92)

شاید فرهنگ و اقتصاد چین بتواند دانشجویان خارجی را جذب کند اما این مسئله شامل حال نظام آموزشی این کشور نمی‌شود و همین امر به مشکلی جدی برای دولت چین تبدیل شده تا جایی که مقامات آموزشی این کشور عزم خود را برای جذب دانشجویان خارجی بیشتر جزم کرده‌اند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت چین قصد دارد طی برنامه‌ای بین‌المللی بخشی از بازار بین‌المللی آموزش در جهان را بدست آورد.


با این حال در این راه مسائلی نظیر مشکلات زبانی، آینده شغلی و امکانات آموزشی، اشتیاق دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل در چین سرکوب می‌کند.


بنا بر آمارهای رسمی اعلام شده از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، در سال 2011 میلادی در جهان چهار میلیون و 300 هزار دانشجوی بین‌المللی مشغول به تحصیل بوده‌اند که سهم چین از این بازار حدود 77 هزار و 400 نفر بوده است.


اما وزارت علوم این کشور رقم بیشتری را در این زمینه ارائه می‌دهد. بنا بر ادعای وزارت علوم چین، این کشور در سال 2011 میلادی میزبان 119 هزار دانشجوی خارجی بوده که از این میان 88 هزار و 500 نفر را دانشجویان مقطع کارشناسی و کالج‌ها، 23 هزار و 600 نفر را دانشجویان کارشناسی ارشد و 6900 نفر را نیز دانشجویان بالاتر از ارشد تشکیل می‌دهند.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه چاینا دیلی، مطابق با طرح عمل دولت چین، این کشور تا سال 2020 میلادی،‌ میزبان 500 هزار دانشجوی بین‌المللی در کلیه مقاطع خواهد بود و این روند چین را به مهمترین مقصد آسیایی برای دانشجویان خارجی تبدیل خواهد کرد.


این کشور همچنین قصد دارد ضمن توسعه برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی، تا سال 2015 میلادی شمار بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی را به 50 هزار بورسیه افزایش دهد.

کلمات کلیدی: جذب دانشجویان خارجی، جذب دانشجویان خارجی در چین، دانشگاههای چین، تحصیل در چین، جذب دانشجو در چین

آمار بازدید: 360 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image