ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تلاش ترکیه برای افزایش جذب دانشجویان خارجی

تلاش ترکیه برای افزایش جذب دانشجویان خارجی

اداره دانشجویان بین‌المللی وزارت آموزش ترکیه قصد دارد با تخصیص بورسیه تحصیلی 96 میلیون دلاری، این کشور را به کانون آموزشی تبدیل کند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش ترکیه قصد دارد با اختصاص 96 میلیون دلار بودجه به عنوان بورسیه تعداد دانشجویان خارجی در این کشور را از 54 هزار نفر فعلی افزایش دهد. این وزارتخانه درصدد است با افزایش کمک هزینه‌های تحصیلی بین‌المللی، ترکیه را به یک قطب مهم آموزشی تبدیل کند. در حال حاضر بیش از 54 هزار دانشجوی خارجی از سراسر جهان در حال تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه هستند که هزینه تحصیل 13 هزار نفر از آنها را دولت می‌پردازد.


«سردار گون‌دوغان»، رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی وزارت آموزش ترکیه گفت: این کشور قصد دارد تا سال 2023 میلادی شمار دانشجویان خارجی خود را به بیش از 200 هزار نفر افزایش دهد. به همین منظور مبلغ 96 میلیون دلار را برای بورسیه تحصیلی سال 2014 میلادی خود اختصاص داده که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی صباح چاپ ترکیه، افغانستان بیشترین تعداد دانشجویان خارجی ترکیه را به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن آذربایجان و کوزوو کشورهای دوم و سوم در این دسته‌بندی هستند. طی سه سال گذشته و به دنبال تغییر سیاست‌های ترکیه در قبال قاره آفریقا، سهم دانشجویان آفریقایی در این کشور افزایش یافته است.


«گون‌دوغان» اعلام کرد:‌ در سال تحصیلی جاری نزدیک به 90 هزار درخواست پذیرش از 176 کشور جهان به ترکیه ارسال شده که این بالاترین رقم در تایخ این کشور است. در سال‌های 2013 و 2012 میلادی تعداد درخواست‌های پذیرش به ترتیب 56 و 44 هزار مورد بوده است.


گون دوغان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 20 رشته دانشگاهی تحت کمک هزینه‌های تحصیلی در ترکیه وجود دارند که در این بین پزشکی و مهندسی رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند ضمن اینکه رشته‌های روابط بین‌الملل و بازرگانی نیز طرفداران زیادی دارند.


وی تاکید کردد: هم‌اکنون در جهان بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجوی بین‌المللی مشغول به تحصیل هستند که ترکیه با داشتن 54 هزار دانشجو تنها 1.1 درصد از این بازار سهم دارد و اکنون ما قصد داریم سهم این کشور را افزایش دهیم.


انتهای پیام


آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image