ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تلاش ژاپن برای افزایش جذب دانشجویان خارجی

تلاش ژاپن برای افزایش جذب دانشجویان خارجی

دولت ژاپن قصد دارد با اجرای یک برنامه بلندمدت ضمن جذب 30 هزار دانشجوی بین‌المللی بیشتر، دانشجویان بومی خود را برای تحصیل در خارج از کشور ترغیب کند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن ماه گذشته از برنامه دولت این کشور برای جهانی‌تر شدن آموزش عالی ژاپن خبر داد.

«آبه» خطاب به مجلس ژاپن دو رکن اصلی این طرح را تقویت مهارت زبان انگلیسی دانشجویان و افزایش 300 هزار نفری دانشجویان خارجی در این کشور عنوان کرد.

وی افزود: ژاپن قصد دارد تا سال 2020 میلادی ضمن افزایش دو برابری شمار دانشجویان ژاپنی که برای تحصیل به خارج می‌روند، ظرف سه سال آینده شمار دانشجویان و استادان خارجی را در هشت دانشگاه دولتی خود افزایش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، تصمیم به افزایش 300 هزار نفری دانشجویان خارجی در ژاپن در زمان «یاسوفوکودا»‌، نخست وزیر سابق ژاپن گرفته شد اما تا سال 2010 میلادی تعداد واقعی دانشجویان خارجی در ژاپن تنها به حدود 14 هزار و 700 نفر رسید که در ماه مارس 2011 میلادی و به دنبال فاجعه سونامی و نیروگاه اتمی فوکوشیما، ژاپن با افزایش شدید مهاجرت دانشجویان خارجی از این کشور روبرو شد.

با این حال کارشناسان آموزشی در ژاپن معتقدند این کاهش در شمار دانشجویان خارجی در ژاپن حتی قبل از وقوع سونامی هم مشاهده شده بود. چرا که برنامه دولت در مقطع بودجه کمک هزینه تحصیلی در 30 دانشگاه مطرح ژاپن حتی پیش از وقوع سونامی، روند افزایش دانشجویان خارجی را در این کشور متوقف کرد.

آمار بازدید: 403 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image