ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار قوانین نظام آموزشی کشور باید در جهت تولید علم پاسخگو باشد (13 شهریور 92)

قوانین نظام آموزشی کشور باید در جهت تولید علم پاسخگو باشد (13 شهریور 92)

رییس دانشگاه چمران اهواز با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در نظام آموزشی کشور، گفت: در نظام آموزش عالی باید قوانینی حاکم شود تا از علم تولیدی بتوان در جامعه نهایت استفاده را کرد و هزینه صرف رشته و علمی شود که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.


حسن مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه تولید علم به تنهایی کافی نیست، تصریح کرد: علم باید به گونه‌ای باشد که بتواند معضلات جامعه را برطرف سازد، چرا که متاسفانه برقراری این ارتباط و افزایش تولید علم از چالش‌های اصلی نظام آموزش عالی کشور است.


وی با بیان اینکه جمعیت کشور، جمعیتی جوان و پویا برای کسب تحصیلات تکمیلی است، افزود: به مراتب انتظار جامعه از وزارت علوم نیز زیاد است و این امر می‌طلبد که وزارت علوم فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی به اصل بپردازد و به سمت تولید علم و تبدیل آن به فناوری پیش برود.


رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه آموزش عالی کشور در چند سال اخیر جهش‌های خوبی داشته است، گفت: پیشرفت در یک مرحله خوب است، اما حفظ و نگهداری آن سخت‌تر از کسب آن نیست.


مروتی با اشاره به کسب رتبه 15 ایران در جهان از نظر علمی، خاطرنشان کرد: ماندگاری در این رتبه و تلاش برای رسیدن به رتبه‌های تک رقمی انرژی بیشتری را می‌طلبد.


وی افزود: چالش‌ اصلی وزارت علوم نگهداری این دستاوردهای علمی و پیشرفت بیشتر در این زمینه است تا بتوان به سمت جایگاه‌های برتر که شایسته نظام جمهوری اسلامی است حرکت کرد.

کلمات کلیدی: قوانین نظام آموزشی کشور، تولید علم، مشکلات و چالش‌های موجود در نظام آموزشی کشور، نظام آموزشی کشور

آمار بازدید: 236 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image