ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ثبت 26 هزارو 113 تولید علمی در پایگاه‌های بین المللی (28 آبان 91)

ثبت 26 هزارو 113 تولید علمی در پایگاه‌های بین المللی (28 آبان 91)

نماینده سرپرست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی گفت: محققان جمهوری اسلامی موفق شدند 26 هزار و 113 تولید علمی در پایگاههای بین المللی و 17 هزار تولید علمی در مجلات داخلی به چاپ برسانند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن زاده در نشست خبری گروه‌ها و روسای کمیته‌های برنامه ریزی آموزش عالی با محوریت تحول و ارتقاء برنامه‌های درسی دانشگاهی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: 19 شهریور 91 وزارت علوم عنوان رشته کتابداری را به علم اطلاعات و دانش شناسی تغییر داد.

وی ادامه داد: کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی از 10 نفر اعضای هیات علمی دانشگاههای مختلف تشکیل شده 69 جلسه رسمی تشکیل داده و 20 جلسه غیر رسمی در دانشگاهها برگزار کرده و جلسه 70 آن سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

مسئول کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی افزود: در دوره جدید فعالیت کمیته، 10 دوره بازنگری و تاسیس رشته داشته ایم، بازنگری اول سال 86 در دوره کارشناسی انجام شد که حدود 60 درصد سرفصل ها و دروس بازنگری شده و تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اکنون تمرکز کمیته در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های علم سنجی، مطالعات آرشیوی، رشته دانش نگاری نسخ خطی و 4 گرایش را به تصویب رسانده است.

مسئول کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی از برنامه های دیگر این کمیته به تصویب سند راهبردی اشاره کرد و گفت: این سند براساس منابع اسناد بالادستی ، برنامه پنج‌ساله توسعه ، سیاست کلان تشخیص مصلحت نظام، اسناد وزارت علوم و آمار و ارقام آمایش اموزش عالی در این رشته تدوین شده است.

وی به هدف از تصویب رشته علم سنجی اشاره کرد و گفت: امروزه محققان جمهوری اسلامی موفق شدند 26 هزار و 113 تولید علمی در پایگاههای بین المللی به ثبت برسانند و 17 هزار تولید علمی را در مجلات داخلی به چاپ برسانند که حجم عظیم این منابع نیاز به ساماندهی داشت از این رو دوره ارشد علم سنجی راه اندازی شد.

کلمات کلیدی: پایگاه‌های بین المللی، تولید علمی، تولیدات علمی ایران، پیشرفت علمی در ایران

آمار بازدید: 432 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image