ارتباط مستقیم با 30775 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ضرورت تشکیل بنیاد مخترعان برای جلوگیری از فرار مغزها (2 شهریور 92)

ضرورت تشکیل بنیاد مخترعان برای جلوگیری از فرار مغزها (2 شهریور 92)

رئیس داوران ژورنال جهانی اختراعات گفت: تشکیل بنیاد مخترعان برای جلوگیری از فرار مغزها ضروری است.


شاهین گوانجی رئیس داوران ژورنال جهانی اختراعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت ایجاد تشکیل بنیاد مخترعان، گفت: مهاجرت متخصصان و نخبگان علمی از ایران معضل اجتماعی، اقتصادی و آموزشی کشور است که سالانه بسیاری از دانشمندان و مخترعان ایرانی را جذب کشورهای توسعه یافته در جهان می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، تعداد اختراعات در کشور ایران بیش از 30 هزار عدد است، اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان دارای بخش‌های بسیار زیاد است که مخترعان بخش بسیار کوچکی از این بنیاد را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل بنیاد ملی نخبگان نمی‌تواند کمک چندانی به مخترعان داشته باشد.

به گفته گوانجی، بنیاد ملی نخبگان تنها هزینه‌های تشویقی بسیار کمی را با شرایط بسیار سخت در اختیار مخترعان کشور قرار می‌دهد که برای تحقیقات آنها کافی نیست.

مخترع کشورمان ادامه داد: به علت عدم وجود ارتباط نزدیک بین بنیاد ملی نخبگان با مخترعان و مبتکران کشور تشکیل بنیاد اختصاصی برای مخترعان کشور ایران، بسیار ضروری است زیرا در کشور ما هزاران اختراع ثبت شده وجود دارد که تعداد بسیار اندکی از این اختراعات به تولید فناوری تبدیل شده است.

رئیس داوران ژورنال جهانی اختراعات اظهار داشت: با تأسیس بنیاد مخترعان کشور می‌توان پروژه شبکه نیاز را در این بنیاد تشکیل داد و چرخه علمی ایده تا مصرف یا به عبارت دیگر حلقه ارتباط میان صنعت و دانشگاه را در این بنیاد راه‌اندازی کرد، بنابراین تنها راه برای جلوگیری از مهاجرت مخترعان ایرانی، تشکیل بنیاد مخترعان و حمایت از این قشر نخبه است.

کلمات کلیدی: تشکیل بنیاد مخترعان، جلوگیری از فرار مغزها، فرار مغزها، مخترع، اختراع

آمار بازدید: 329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image