ارتباط مستقیم با 30698 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش سومین جشنواره اختراعات زاگرس ۲۶ شهریور برگزار می‌شود (23 شهریور 92)

سومین جشنواره اختراعات زاگرس ۲۶ شهریور برگزار می‌شود (23 شهریور 92)

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام از برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس با حضور 163 مخترع، صاحب طرح و ایده در روزهای 26 تا 28 شهریورماه در ایلام خبر داد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، سالکی رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام با بیان اینکه سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سه بخش ارزیابی اختراعات، تجاری سازی و ابزار برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام این جشنواره از 12 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 10 شهریور ماه ادامه داشت که در بخش داوری اختراعات جشنواره منطقه‌ای اختراعات زاگرس 169 مخترع ثبت نام کردند که پس از داوری اولیه، تعداد 139 اختراع موفق به راه یابی در بخش داوری سومین جشنواره شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع 139 اختراع راه یافته به بخش داوری، سهم استان ایلام 25 طرح، استان کرمانشاه 35 طرح، استان لرستان 24 طرح، استان همدان 18 طرح، استان کردستان 18 طرح و سایر استان‌ها 19 طرح است، گفت: 26 و 5 دهم درصد اختراعات در حوزه مکانیک و ماشین‌های کشاورزی، 23 و 5 دهم درصد در حوزه برق، الکترونیک و کامپیوتر، 18 و 5 دهم درصد در حوزه شیمی و مواد، 15 درصد در حوزه پزشکی و مهندسی پزشکی، 10 درصد در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و 6 و 5 دهم درصد در حوزه عمران و تأسیسات ساختمانی هستند.

به گفته رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس، 12 و 5 دهم درصد مخترعان این جشنواره دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی، 31 و 5 دهم درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، 39 درصد دارای مدرک کارشناسی و 17 درصد هم دارای مدرک دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه 14 اختراع در بخش تجاری سازی اختراعات جشنواره اختراعات زاگرس قرار دارد، افزود: در جشنواره زاگرس اتاق تعامل سرمایه گذار و مخترع (CIP) با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی و چندین شرکت معتبر خصوصی و همچنین نهادهای دولتی به منظور تجاری سازی طرح مخترعان و انعقاد قرارداد بین سرمایه گذار و مخترعان فعالیت خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام افزود: امسال برای نخستین بار بخش ویژه «ابزار» در جشنواره برپا می‌شود که از 35 طرح ثبت نام شده، پس از داوری اولیه 10 طرح به این بخش راه یافتند.

کلمات کلیدی: سومین جشنواره اختراعات زاگرس، سومین جشنواره، اختراعات زاگرس، نوآوری و شکوفایی زاگرس، نوآوری و شکوفایی

آمار بازدید: 398 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image