ارتباط مستقیم با 30752 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران در اردبیل (18 آبان 91)

برگزاری سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران در اردبیل (18 آبان 91)

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در اجرای موفق سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران، این واحد به عنوان یکی از سه واحد برتر کشور انتخاب و تجلیل شد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، اکبر قاسمی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی مطالعات قرآن دانشجویان ایران در استان اردبیل و جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل که در سالن همایش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد افزود: این افتخاری برای جامعه دانشگاهی استان است و انتظار می‌رود با هماهنگی بیشتر و شرکت دانشجویان مراکز آموزش عالی استان رکورد ماندگاری در تعداد شرکت‌کنندگان در چهارمین دوره این جشنواره رقم بخورد.


وی هدف از برگزاری جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران را آشنایی عموم جامعه با آموزه‌های قرآن، اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانشجویان، ارتقای سطح آگاهی مردم بویژه دانشجویان از معارف قرآنی و اهداف ضد دینی دشمنان اعلام کرد.


رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به شرکت 700 نفر از دانشجویان استان در سومین دوره این جشنواره تصریح کرد: دانشجویان باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خود را برای مقابله با آسیب‌ها و لطمات دشمنان به اسلحه دین مسلح کرده و در آگاهی بخشی به جامعه تلاش کنند.


قاسمی خطاب به دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: آنچه مسئولان از ما انتظار دارند حرکت در مسیر خودکفایی است و وظیفه همه مردم بویژه دانشجویان این است که با تحقیق و پژوهش پاسخ کشورهایی که به کشورمان فشار می‌آورند را بدهند و در سال جاری که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است در مسیری پیش بروند که کشور بی نیاز از سایر کشورها باشد.


وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی کشور است، تصریح کرد: انتظار می‌رود دانشجویی که از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شود در راستای اهداف این نهاد حرکت کند.


عبدالعزیز ابراهیم‌زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل نیز در این مراسم، گفت: در حال حاضر در 19 مرکز آموزش علمی کاربردی استان بیش از 8 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.


وی با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی آموزش مهارت و اشتغال در رده بالاست، تصریح کرد: در راستای تحقق این امر 60 درصد دروس این دانشگاه بصورت علمی و 40 درصد آن بصورت تئوری برگزار می‌شود، در ضمن یک واحد درسی بنام \"کاربینی\" هم در نظر گرفته شده است که دانشجو با گذراندن این واحد درسی با محیط کار آشنا می‌شود.


وی برگزاری جلسه توجیهی برای دانشجویان جدیدالورود را سبب کاهش فشار روانی به دانشجویان اعلام و خاطر نشان کرد: این فشار زمانی کم می‌شود که ارتباط بین دانشجو و مرکز آموزش علمی کاربردی برقرار شود و مراکز انتظارات خود را از نظر فرهنگی، تحصیلی و مذهبی با دانشجویان در میان بگذارد و در ایجاد انگیزه یادگیری در آنان تلاش کند.


در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم معاضدی رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، قرآن مجید را کتاب هدایت برای همه نسل‌های بشریت خواند و گفت: با نهضت قرآنی می‌توان به آنچه مطلوب جامعه است رسید و از ورود آسیب به بدنه آن جلوگیری کرد.


وی عمل به آموزه‌های قرآن را یک ضرورت دانست و افزود: حفظ آیات نورانی قرآن انسان را از تمام بلاها و گرفتاری‌ها حفظ و راه موفقیت را به انسان نشان می‌دهد.


در ادامه این مراسم اکبر غاربی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به تاریخچه 7 دین بزرگ جهان اشاره کرد و گفت: در تمامی این ادیان آمدن پیامبری به بشریت نوید داده شده است و حال پیروان برخی از این ادیان وجود این پیامبر بزرگوار را نفی و به ساحت آن حضرت توهین می‌کنند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف گفت: با این بیداری حجم حملات به اسلام و پیامبر اکرم(ص) بیشتر شده است و دشمنان سعی دارند با اقدامات مختلف از آگاهی مردم جلوگیری کرده و پایداری حکومت خود را استحکام بخشند.


همچنین سلیم پناهی سرپرست مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل نیز دوران علم آموزی را یکی از بهترین دوران عمر هر فرد دانست و گفت: باید از فرصت علم‌آموزی برای افزودن بار علمی و فراگیری آموزش اجتماعی و فردی بهره برد.


وی از تحصیل بیش از 450 نفر دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خبر داد و گفت: این دانشجویان در سه مقطع کاردانی ترمی، کاردانی پودمانی و کارشناسی پودمانی تحصیل می‌کنند.


در پایان این مراسم از حجت الاسلام و المسلمین کاظم معاضدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، عبدالله مددی مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شفاعی‌مهر رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین عبداله اسدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر علی غفاری معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، اکبر غاربی کلخوران معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل، رضا شعبانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور استان اردبیل و سید حاتمی معاون فرهنگی دانشجویی مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل به عنوان اعضای ستاد برگزاری سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران در استان و برگزیدگان مسابقات فرهنگی و ورزشی دانشجویان مرکز علمی کاربردی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.


کلمات کلیدی: جشنواره ملی مطالعات قرآنی، مطالعات قرآنی، جهاد دانشگاهی استان اردبیل، سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی، واحدهای برتر جهاد دانشگاهی

آمار بازدید: 370 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image