ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار 50 استاد دانشگاه امیرکبیر امتیاز فرهنگی گرفتند (29 مرداد 92)

50 استاد دانشگاه امیرکبیر امتیاز فرهنگی گرفتند (29 مرداد 92)

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی یک سال گذشته 40 الی 50 پرونده در شورای ارتقا دانشگاه بررسی شده که همه پرونده های مذکور امتیاز ارتقا فرهنگی را کسب کرده اند.


دکتر احمد رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آیین نامه ارتقا فرهنگی گفت: این آیین نامه دارای 9 بند است که در یکی از بند‌های آن مطرح شده که اگر اساتید در کلاس های معرفت افزایی شرکت کنند، امتیاز ارتقا فرهنگی را کسب می کنند ولی این به بدین معنی نیست که افرادی که در این کلاس ها شرکت نکرده باشند امتیاز فرهنگی به آنها تعلق نگیرد، اعضای هیات علمی می توانند در بخش های دیگر فعالیت فرهنگی داشته و امتیاز کسب کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: طی یک سال گذشته که آیین‌نامه ارتقا فرهنگی ابلاغ شده، 40 الی 50 پرونده‌ اعضای هیات علمی در این زمینه بررسی شده و تمام پرونده ها امتیاز مذکور را کسب کرده‌اند.

وی درباره استقبال اساتید از فعالیت های فرهنگی بعد از ابلاغ این آیین نامه گفت: آیین نامه ارتقا چیزی نیست که برای آن موج توده ای ایجاد شود این آیین نامه‌ای است که یک عضو هیات علمی وقتی شرط ارتقاء، استادیاری یا دانشیاری را پیدا می کند، مشمول آن می شود.

رحمیی درباره این آیین نامه گفت: مشکل این است که برخی این آیین نامه را به مواردی مانند حضور استاد در مسجد و یا انجام یک کار خاص فرهنگی خلاصه کرده اند.

وی افزود: درحالی که به نظر من این آیین نامه می توانست دارای بخش انتظار از اساتید باشد و تعریف آن باید در آیین نامه لحاظ می شد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اگر از این زاویه به آیین نامه نگاه شود آیین نامه خوبی است اما اگر از یک زاویه نگاه کنیم که بخواهد تفتیش عقاید شود یا به عنوان مثال ببینم استاد فریضه نماز را ادا می کند یا نه، آیین نامه خوبی نیست.

وی ادامه داد: یک عده هستند که عمدا این بعد آیین نامه را مطرح می کنند در صورتی که روح آیین نامه این نیست که رصد کند که آیا استاد در یک برنامه فرهنگی خاص شرکت می کند یا خیر، روح آیین نامه یک شأنیت و منزلت برای استاد قائل است که باید رعایت شود.

رحیمی افزود: اشکال کار آیین نامه ارتقا فرهنگی این است که خوب مورد واکاوی قرار نگرفته هم جریان مدافع و هم جریان مخالف این آیین نامه از نگاه منزلتی به آیین نامه غافل هستند.

کلمات کلیدی: استاد دانشگاه امیرکبیر، امتیاز فرهنگی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اخبار جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آیین نامه ارتقا فرهنگی

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image