ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی یا سابقه تحصیلی و آزمون خواهد بود (7 مرداد 92)

پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی یا سابقه تحصیلی و آزمون خواهد بود (7 مرداد 92)

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، به ماده‌ای از این طرح رای دادند که بر اساس آن، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت رشته محل و تقاضای داوطلبان بر اساس سابقه تحصیلی صورت می‌گیرد.



به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به موجب ماده 4 این طرح که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت رشته محل و تقاضای داوطلبان بر اساس "سابقه تحصیلی" یا "سابقه تحصیلی و آزمون (عمومی یا عمومی اختصاصی)" صورت می‌گیرد.


به موجب تبصره یک ماده 4 این طرح، وزارت آموزش و پرورش مسئولیت ارائه سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه را بر عهده دارد.


طبق تبصره دیگری از این ماده، سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت سنجش داوطلبان را بر عهده دارد.


در بخش دیگری از این مصوبه آمده که روش پذیرش دانشجو در دانشگاه بر اساس ظرفیت رشته‌ها و تقاضای داوطلبان بر عهده "شورای سنجش و پذیرش دانشجو" است که به صورت سالانه تعیین و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قبل از ثبت‌نام اعلام می‌شود.


به موجب این مصوبه، در پذیرش دانشجو تاثیر سابقه تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.


طبق تبصره دیگری از این ماده، در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی هستند حداقل 25 درصد است.


نمایندگان مجلس با 132 رای موافق، 17 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر به این ماده از طرح سنجش و پذیرش دانشجو رای دادند.


در جریان بررسی این ماده، کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاد کرده بود که عبارتی به تبصره یک این ماده اضافه شود که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش موظف باشد با اخذ مجوزهای لازم نسبت به ایجاد یک سازمان برای ارائه سابقه تحصیلی به دانش‌آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه اقدام کند که به دلیل مغایرت این عبارت با قانون برنامه پنجم، پیشنهاد کمیسیون نتوانست رای دو سوم نمایندگان را کسب کند اما حذف آن از متن ماده نیز رای نیاورد و بر این اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجددا درباره ایجاد سازمانی برای ارائه سابقه تحصیلی به دانش‌آموزان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کلمات کلیدی: پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی، تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو بر اساس سابقه تحصیلی و آزمون، سابقه تحصیلی و آزمون، حذف کنکور، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، اهمیت سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان

آمار بازدید: 323 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image