ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تلاش‌ آلمان برای افزایش ظرفیت آموزش عالی (22 تیر 92)

تلاش‌ آلمان برای افزایش ظرفیت آموزش عالی (22 تیر 92)

در گزارش اخیر سازمان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) تاکید شد که آلمان همچنان به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و افزایش جمعیت فارغ‌التحصیلان در این کشور نیاز دارد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش این سازمان آمده است: طی چند سال اخیر تعداد انگشت‌شماری از کشورهای اروپایی توانسته‌اند شرایط بیکاری را به خوبی مدیریت کرده و نرخ بیکاری را کاهش دهند که از آن جمله می‌توان به استرالیا، سوئیس و ترکیه اشاره کرد. در این میان آلمان نیز با وجودی در طول دوران بحران اقتصادی موفق شده نرخ استخدام مناسبی داشته باشد اما هنوز در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها نیاز به تلاش بیشتر دارد.


در آلمان، شمار جمعیت جوان این کشور که بیکار بوده و یا در هیچ فعالیت دانشگاهی حضور نداشته‌اند از 12 درصد در سال 2008 میلادی به 11 درصد در سال 2011 میلادی کاهش یافته است.


به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، گزارش اخیر OECD با عنوان «آموزش در یک نگاه» این واقعیت را آشکار می‌کند که دارندگان مدارک دانشگاهی در آلمان می‌توانند روی داشتن یک شغل مناسب حساب کنند.


در این گزارش همچنین عنوان شد که در آلمان در سال 2011 میلادی تنها 2.4 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار بوده‌اند در حالی که این رقم در کشورهای عضو OECD به طور میانگین 4.8 درصد برآورد شده است.


کارشناسان بخش آموزش و مهارت در OECD با اشاره به افزایش 16 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های آلمان اعلام کردند: این افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های ریاضیات،‌ کامپیوتر، علوم طبیعی و علوم مهندسی رخ داده است. علاوه بر این آمار فوق نشان‌دهنده اشتیاق زنان برای تحصیل در این رشته‌ها است. شمار زنان آلمانی فارغ‌التحصیل در رشته‌های ریاضیاتی در سال 2011 میلادی 59 درصد برآورد شده در حالی که این رقم در سال 2000 میلادی 42 درصد بوده است. این کشور همچنین در حال حاضر در مقاطع دکتری نیز پیشرفت‌ چشمگیر داشته است.

کلمات کلیدی: ظرفیت آموزش عالی، ظرفیت آموزش عالی آلمان، افزایش ظرفیت آموزش عالی آلمان، تحصیل در آلمان، ادامه تحصیل در آلمان، شرایط تحصیل در آلمان، وضعیت تحصیل در آلمان، چگونگی وضعیت تحصیل در آلمان

آمار بازدید: 264 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image