ارتباط مستقیم با 30654 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اصلاح آزمون سراسری دانشگاه‌های چین (25 آذر 92)

اصلاح آزمون سراسری دانشگاه‌های چین (25 آذر 92)

وزارت آموزش عالی چین قصد دارد آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور موسوم به «گائوکائو» را با هدف بکارگیری رویکردهای متنوع‌تر و رقابتی‌تر اصلاح کند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چین تنها کشوری نیست که شمار زیادی از دانشجویان آن در خارج از وطن تحصیل می‌کنند اما جزو معدود کشورهای غیرانگلیسی زبان است که درس زبان انگلیسی در مدارس آن از مقطع راهنمایی اجباری و یکی از پیش‌نیازهای ورود به دانشگاه است.



در صورت کاهش اهمیت تسلط بر زبان انگلیسی در نظام آموزش عالی این کشور، تعداد و کیفیت دانشجویان چینی مشغول به تحصیل در خارج از این کشور کاهش خواهد یافت. این مسئله تاثیر محسوسی روی آموزش عالی بین‌المللی خواهد داشت چرا که چین در حال حاضر به عنوان بزرگترین صادرکننده دانشجویان بین‌المللی جهان شناخته می‌شود. این واقعیت ذهن تصمیم‌گیرندگان در حوزه اصلاحات آزمون سراسری دانشگاه‌های این کشور را به خود مشغول کرده است.



این آزمون تنها راه ورود دانش‌آموزان چینی به دانشگاه‌های این کشور است. در سال 2012 میلادی حدود 9.15 میلیون نفر در آزمون فوق شرکت کردند. این آزمون همیشه در کانون مباحثات در موضوع اصلاح نظام آموزشی چین بوده است.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، آزمون «گائوکائو» معمولا با سوالات هماهنگ در چین برگزار می‌شده اما از سال 1985 میلادی، برخی استان‌ها اقدام به طراحی برخی سوالات آزمون «گائوکائو» متناسب با نیازهای متفاوت استانی خود کردند. در ماه اکتبر سال 2013 میلادی کمیسیون داخلی آموزش از اصلاح منطقه‌ای آزمون «گائوکائو» با اعمال برخی تغییرات خبر داد. این تغییرات شامل کاهش نمره آزمون درس انگلیسی از 150 به 100 و در عین حال افزایش نمره درس زبان چینی از 150 به 180 و افزایش نمره درس شنیداری درس زبان انگلیسی می‌شوند.

آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image