ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی کمبود بودجه و حذف بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های کانادا (6 شهریور 92)

کمبود بودجه و حذف بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های کانادا (6 شهریور 92)

دانشگاه‌های «آلبرتا» و «کلگری» در کانادا به دلیل مشکلات تامین بودجه گام‌های نخست را برای حذف تعداد قابل‌ توجهی از رشته‌های علوم انسانی در این دانشگاه‌ها برداشتند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به دنبال این تصمیم، ثبت‌نام در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه آلبرتا، نظیر زبان‌های خارجی و موسیقی به حالت تعلیق درمی‌آید.



این رشته‌ها از میان گروهی از رشته‌هایی انتخاب شده‌اند که در دانشکده علوم انسانی کمترین میزان دانشجو را حد فاصل سال‌های 2005 الی 2012 میلادی داشته‌اند و شمار دانشجو در این رشته‌ها کمتر از 10 نفر بوده است.



پس از قطع هفت درصدی بودجه ماه مارس، دانشگاه آلبرتا برای ارائه خدمات بهتر، تصمیم به حذف این رشته‌ها گرفت. با اینکه دانشگاه آلبرتا قصد دارد بودجه خود را بر روی رشته‌های پررونق و پرطرفدار متمرکز کند اما در میان رشته‌های تعلیق شده برخی دوره‌های پرطرفدار هنر و زبان‌های خارجی نیز وجود دارند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز،‌ «هیتر زوئیکر»، معاون دانشکده علوم انسانی دانشگاه آلبرتا می‌گوید: همه ما از کاهش بودجه ماه مارس خود متعجب شده و ضربه خوردیم و تلاش می‌کنیم از سرویس‌دهی مطلوب دانشگاه اطمینان حاصل کنیم.



با این حال تمام 50 دانشجویی که در این 20 رشته تعلیق شده ثبت‌نام کرده‌اند قادرند تا تحصیل خود را در این رشته‌ها به پایان ببرند.



به دنبال دانشگاه آلبرتا، مقامات دانشگاه «کلگری» نیز از تعطیلی 19 رشته در این دانشگاه خبر دادند. این تعطیلی رشته‌هایی را از تئوری موسیقی گرفته تا فیزیک کاربردی دربرمی‌گیرد.



برچیدن این رشته‌ها به دلیل این انجام می‌شود که استقبال از این رشته‌ها کم بوده یا ثبت‌نامی در آنها صورت نگرفته است و مقامات دانشگاه با هدف اداره بهتر و موثرتر تصمیم به تعطیلی این رشته‌ها گرفته‌اند.



با این حال برچیده شدن 11 رشته از دانشکده هنر، هفت رشته از دانشکده علوم و یک رشته از دانشکده تربیت بدنی دانشگاه کلگری، نگرانی‌های دانشجویان را نسبت به آزادی عمل در انتخاب رشته افزایش داده است. اما دانشگاه کلگری به دانشجویان خود اطمینان خاطر داده که تمامی دانشجویانی که در رشته‌های فوق پذیرفته شده‌اند می‌توانند با خیال آسوده تا زمان فارغ‌التحصیلی به تحصیل در این رشته‌ها ادامه دهند.



در عین حال «رافائل جیکوب»، رییس اتحادیه دانشجویان دانشگاه کلگری معتقد است وضعیت مالی این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر نظیر «آلبرتا» که هفته پیش از تعطیلی 20 رشته تحصیلی خود خبر داد و دانشگاه «ماونت رویال» که هشت رشته تحصیلی خود را تعطیل کرده است، به مراتب بهتر است.

کلمات کلیدی: رشته‌ها در دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه‌های کانادا، اخبار جدید دانشگاه‌های کانادا، تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه آلبرتا، زبان‌های خارجی، موسیقی

آمار بازدید: 353 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image