ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار افزایش مراکز رشد دانشگاهی در سال‌ جاری و معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان (18 تیر 92)

افزایش مراکز رشد دانشگاهی در سال‌ جاری و معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان (18 تیر 92)

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه در سال ‌جاری با تعاملات صورت گرفته شاهد افتتاح دو مرکز رشد دانشگاهی خواهیم بود تصریح کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان معافیت مالیاتی از سال‌جاری اعمال خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید‌هاشم عارف شامگاه دوشنبه در افتتاح نخستین مرکز تحقیقات دانش بنیان و بازگشایی آزمایشگاه کنترل مرکزی لوازم آرایشی بهداشتی شرکت تحقیقاتی پویندگان فرآوری طبیعی که در ساختمان پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در بحث توسعه فناوری و کارآفرینی از 10 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله تولید علم، پژوهش و تحقیقات در سطح دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگر پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی منجر به تولید ثروت نشود، بودجه دولتی از بین می‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم اضافه کرد: دولت با ایجاد بستری با عنوان پارک علم و فناوری موجب شد تا شرکت‌های دانش بنیان از طریق فرآیندی پژوهش‌های کاربردی را به محصولات تبدیل کنند.

عارف خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان به واسطه پژوهشی که این شرکت‌ها انجام می‌دهند همراه با ارزش افزوده بالایی است.

وی محصولات شرکت‌های دانش بنیان را متفاوت از تولید کارخانه‌ای که از مواد اولیه استفاده می‌کند عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید بر اینکه تبدیل دانش به ثروت از طریق شرکت‌های دانش‌های بنیان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پارک علم و فناوری در استان قم بیش از یک سال است که راه اندازی شده است.

عارف با اشاره به اینکه بیش از 30 شرکت در مراحل ارزیابی شرایط حداقلی ورود به شرکت‌های دانش بنیان را داشتند، اضافه کرد: بیش از 30 شرکت تاکنون در محل پارک علم و فناوری مستقر شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه توسعه پارک در سال‌های آتی ایجاد 550 شرکت دانش بنیان در قم است، تصریح کرد: شرط ایجاد این تعداد شرکت دانش بنیان نیاز به مراکز رشد اختصاصی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در تشریح وظایف مراکز رشد اختصاصی گفت: جذب طرح، داوری، بررسی ایده و ارائه تسهیلات از وظایف این مراکز است.

عارف در ادامه به توجه ویژه شرکت‌های دانش بنیان به مسئله مهم صادرات اشاره کرد و افزود: شرط موفقیت این شرکت‌ها نگاه به صادرات است چرا که تعداد کمی از شرکت‌ها قابلیت عرضه محصولات به بازار را دارند.

وی با اشاره تسهیلات دولتی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: معافیت مالیاتی از سال‌جاری برای این شرکت‌ها در استان کلید خواهد خورد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم اضافه کرد: منابع درآمدی شامل معافیت مالیاتی نمی‌شوند و فقط بخشی که مربوط به ارتقای محصول می‌شود می‌تواند از معافیت مالیاتی استفاده کند.

عارف با تاکید بر اینکه نخستین برنامه پارک علم و فناوری در سال جاری آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم است تصریح کرد: راه‌اندازی این صندوق در راستای ارائه تسهیلات و حمایت از شرکت‌های دانش بیان بوده و بخشی از منابع دولتی را جذب کرده است.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های پارک علم و فناوری را افتتاح مراکز رشد عنوان کرد و گفت: همچنین با همکاری سازمان صنعت، معدن و شرکت شهرک‌های صنعتی مرکز کلینیکی صنعت و معدن افتتاح خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم به مهمترین فعالیت مرکز کلینیکی صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: این کلینیک به ارائه مشاورهای تخصصی به شرکت دانش بنیان و صنعت خواهد پرداخت.

عارف با اشاره افزایش مراکز رشد دانشگاهی در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک مرکز رشد دانشگاهی در استان فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تعاملات صورت گرفته شاهد افتتاح مراکز رشد دانشگاهی در دو دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی واحد قم باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در بخش پایانی سخنان خود به افق روشن توسعه شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری و آینده با اختصاص ردیف بودجه رسمی به پارک علم و فناوری استان شاهد اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌تری خواهیم بود.

کلمات کلیدی: مراکز رشد دانشگاهی، افزایش مراکز رشد دانشگاهی، تعداد مراکز رشد دانشگاهی، رشد، مرکز رشد، معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان، معافیت مالیاتی، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، ارتقا دانشگاهها

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image