ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم دریایی و ضرورت تحول دریامحور برای پیشرفت (16 تیر 92)

توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم دریایی و ضرورت تحول دریامحور برای پیشرفت (16 تیر 92)

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر از توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با دانشگاه‌های بزرگ کشور در حال همکاری برای افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی هستیم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیمان جعفری تهرانی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر صبح امروز در نشست خبری این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در حال همکاری با دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

وی افزود:‌ در نخستین گام امسال دو رشته هیدرومکانیک و الکترونیک و مخابره دریایی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شوند و در صدد هستیم تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد را افزایش دهیم.

به گفته وی، برای افزایش رشته‌ها در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی با دانشگاه‌های بزرگ کشور همکاری‌هایی را داشته‌ایم به طوری که برای راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد صادرات الکترونیک تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علم و صنعت به امضا رسیده است و تا از مهر امسال این رشته راه‌اندازی می‌شود.

جعفری تهرانی اظهار داشت: همچنین همکاری‌های خوبی با دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه خواجه نصیر داشته‌ایم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر از امکان سنجی برای ارتباط با کشورهای خارجی خبر داد و افزود: با کشورهای عمان و هندوستان نیز ارتباطاتی داشته‌ایم ولی این ارتباطات در حد بازدید بوده است و همکاری آموزشی آنچنانی نداشته‌ایم.

وی گفت: همچنین برای حضور بانوان در رشته‌های علوم دریایی نیز در حال فراهم کردن زمینه‌هایی هستیم.

* ضرورت تحول دریامحور برای پیشرفت کشور

فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر گفت: ما باید به فکر تحول از طریق دریا باشیم و دریا را محور پیشرفت خود قرار دهیم. ما در کره‌ای زندگی می‌کنیم که 70 درصد آن از آب است و باید بتوانیم از آب‌ها بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر استفاده از آب‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش نیروی دریایی در کشور عنوان کرد: ولایت فقیه بر مسئله استفاده از دریا بسیار تاکید دارد و فرموده‌اند در کشور ما به مسئله دریا بی‌اهمیتی شده است.

جعفری تهرانی ادامه داد: موقعیت ژئوپلتیک در خطوط ساحلی، وجود تنگه، جمعیت ساحلی، فرهنگ اشتغال مردم و خواست دولتمردان برای پیشرفت دریایی از مؤلفه‌های یک قدرت دریایی است که ما از آنها برخورداریم و قصد ما از بهره‌برداری دریایی تست قدرت خودمان است، ما به هیچ وجه رویکرد استثمار و استعمار نداریم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر مؤلفه‌های قدرت دریایی را دسته دسته عنوان کرد و گفت: ما باید برای رسیدن به قدرت دریایی در توان نظامی، توسعه تجاری و استفاده از تاسیسات موجود قدرتمند شویم.

کلمات کلیدی: دانشگاه علوم دریایی، رشته های دانشگاه علوم دریایی، رشته های ارشد دانشگاه علوم دریایی، رشته های دکتری دانشگاه علوم دریایی، تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم دریایی، اخبار جدید دانشگاه علوم دریایی

آمار بازدید: 371 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image