ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی مناسب نبودن وضع آموزش و پرورش و غیر قانونی بودن انحلال مدارس نمونه مردمی (15 تیر 92)

مناسب نبودن وضع آموزش و پرورش و غیر قانونی بودن انحلال مدارس نمونه مردمی (15 تیر 92)

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزند خود را در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبت‌نام می‌کنم، گفت: متاسفانه وضع آموزش و پرورش از نظر کیفیت مدارس به ویژه مدارس دولتی قابل دفاع نیست.




به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی نجفی که در حال حاضر مشاور رییس‌جمهور منتخب در حوزه آموزش و پرورش است، با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش، گفت: دو سال است که به مدارس سرانه دانش‌آموزی پرداخت نمی‌شود. در این شرایط یک مدیر چگونه می‌تواند مدرسه را اداره کند؟ اگر پولی بگیرد از سوی آموزش و پرورش با واکنش مواجه می‌شود و به عبارت دیگر مدیر مدرسه را در نقطه‌ای قرار می‌دهند که نه راه پس دارد نه راه پیش.



وی در واکنش به این پرسش که در دوره وزارت شما، مدارس خصوصی‌سازی شد و مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی شد، گفت: تاسیس مدارس غیرانتفاعی بر اساس قانون مجلس بود، البته از ابتدا من هم با واژه «غیرانتفاعی» که در قانون بود، مخالف بودم و مدارس غیردولتی را قبول داشتم که به مرور نیز این قانون در جامعه جا افتاد.



نجفی با بیان اینکه تاسیس مدارس غیرانتفاعی را قانونی می‌دانم و از آن هم دفاع می‌کنم، اظهار داشت: به اعتقاد من آموزش و پرورش بخشی از جامعه مدنی و حلقه واسط بین مردم و دولت است. نباید دولت احساس کند که همان حاکمیتی را که در سایر دستگاه‌های اداری دارد، در آموزش و پرورش هم داشته باشد.



به گفته وزیر اسبق آموزش و پرورش، باید به آموزش و پرورش تنوع داد و در این تنوع بخشی از آن را به مردم واگذار کرد.



وی تاکید کرد: جلوگیری از اختلاف طبقاتی این نیست که مدارس غیرانتفاعی را بست، بلکه باید مدارس دولتی را ارتقا داد.



وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به تجربه مدارس نمونه مردمی که در دوره وزارتی خود راه‌اندازی شدند، گفت: در آن زمان طرح مدارس نمونه مردمی اجرا شد که این مدارس در سیستم دولتی بود، ولی در عین حال مردم برای ارتقای کیفیت آن مدارس، به اختیار پول به آن می‌پرداختند.



نجفی با بیان اینکه مدارس نمونه مردمی آنتی تست مدارس غیرانتفاعی بود، در تشریح این مسئله گفت: مدارس نمونه مردمی رقیبی برای مدارس غیرانتفاعی بودند و آن را کنترل می‌کردند. به عنوان مثال مدارس غیرانتفاعی نمی‌توانستند خودسرانه سطح شهریه خود را افزایش دهند، زیرا در این صورت مردم به سراغ مدارس نمونه مردمی می‌رفتند.



وی با انتقاد از انحلال مدارس نمونه مردمی، اظهار داشت: سال 76 که از آموزش و پرورش به سازمان برنامه و بودجه رفتم، در اواخر شهریور ماه همان سال مدارس نمونه مردمی منحل شد که اقدامی خلاف قانون بود.



به گفته نجفی، انحلال مدارس نمونه مردمی بزرگترین لطمه‌ای بود که در سیستم مدارس دولتی به کیفیت آموزش و پرورش خورد، زیرا پس از انحلال این مدارس، آموزش و پرورش نتوانست کیفیت مدارس دولتی را آنقدر بالا ببرد که مردم حق انتخابی بین مدارس غیردولتی و دولتی داشته باشند. به همین دلیل کسانی که پول داشتند، به مدارس غیرانتفاعی و آنهایی که پول نداشتند، مجبور بودند به مدارس دولتی رفتند.



وزیر اسبق آموزش و پرورش در عین حال اظهارکرد: علاوه بر مدارس دولتی در حال حاضر مدیران مدارس غیرانتفاعی نیز ناراضی و معترض وضع فعلی هستند.



نجفی با انتقاد از ضعف نظارتی آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی، اظهار داشت: علاوه بر آن در حال حاضر سیستم نظارتی آموزش و پرورش چه در غیرانتفاعی و چه در مدارس دولتی خیلی ضعیف است.

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش، وضع آموزش و پرورش، وضعیت آموزش و پرورش، انحلال مدارس نمونه مردمی، مدارس نمونه مردمی، مدارس نمونه

آمار بازدید: 492 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image