ارتباط مستقیم با 30741 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری اولین دانشجوی دکتری بیوانفورماتیک در گرایش سیستم بیولوژی فارغ‌التحصیل شد (14 تیر 92)

اولین دانشجوی دکتری بیوانفورماتیک در گرایش سیستم بیولوژی فارغ‌التحصیل شد (14 تیر 92)

اولین دانشجوی گرایش سیستم بیولوژی رشته بیوانفورماتیک روز یکشنبه در دانشگاه تهران از پایان‌نامه خود دفاع کرد و فارغ‌التحصیل شد.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا بیدخوری که در سال 86 در مقطع دکتری بیوانفورماتیک در گرایش سیستم بیولوژی دانشگاه تهران پذیرفته شده بود، با دفاع از پایان نامه خود با عنوان «مدل‌سازی پیشروی تومور با استفاده از سیستم بیولوژی» به عنوان اولین دانشجوی دکتری این رشته گرایش در کشور فارغ‌التحصیل شد

استاد راهنمای بیدخوری در طول تحصیل دوره دکتری، دکتر «علی مسعودی‌نژاد»، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و به نوعی بنیان‌گذار گرایش سیستم بیولوژی در کشور بوده است.



به گزارش ایسنا، رشته بیوانفورماتیک در سال 1375 شمسی برای اولین بار در دانشگاه «بوستون» راه‌اندازی شد که برای اولین بار در سال 83 فرآیند ورود آن به دانشگاه‌های ایران و دانشگاه تهران آغاز شد و رضا بیدخوری جزو اولین دانشجویان مقطع دکتری این رشته در دانشگاه تهران است.



به گفته مسعودی‌نژاد، این رشته در ایران و اکثر کشورهای دنیا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ندارد و عموما دانشجویان ریاضی و فنی و بیولوژی وارد مقطع دکتری این رشته می‌شوند.



رشته بیوانفورماتیک تشکیل شده از دو واژه «بیو» و «انفورماتیک» است که بیو به معنی همه علوم زیستی و انفورماتیک در این جا به معنی علوم ریاضی و فنی است که بر اساس آن هر ایده زیستی را می‌توان با انجام کار محاسبه‌ای ریاضی و کامپیوتری مورد بررسی قرار داد.



گرایش سیستم بیولوژی نیز یکی از گرایش‌های این رشته است که می‌گوید برای درمان هر سیستم باید تمام ژن‌های آن سیستم و درواقع کل آن سیستم شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد. به عبارت دیگر هر چه بتوانیم تعداد اجرای بیشتری را از یک سیستم‌ بشناسیم، امکان درمان آن سیستم بیشتر است.

کلمات کلیدی: دانشجوی دکتری بیوانفورماتیک، دانشجو، دکتری بیوانفورماتیک، دکتری، بیوانفورماتیک، گرایش سیستم بیولوژی، گرایش سیستم بیولوژی رشته بیوانفورماتیک، رشته بیوانفورماتیک

آمار بازدید: 621 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image