ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دانشجویان وام شرافت می‌گیرند (11 تیر 92)

دانشجویان وام شرافت می‌گیرند (11 تیر 92)

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ایجاد بنیاد نخبگان سعیدی و راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه را از اقدامات خیرین در حوزه آموزش عالی دانست و گفت: خیرین آمادگی خود را برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اعلام کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جواد ساداتی نژاد در نشست خبری امروز، دانشگاه هاروارد را دانشگاهی دانست که از بیشترین حمایت خیرین برخوردار است و افزود: 28.8 درصد از بودجه‌های این دانشگاه از سوی خیرین تامین می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در کشور بیشترین مشارکت خیرین در حوزه مدرسه سازی بوده است، اظهار داشت: از سال 90 خیرین در حوزه آموزش عالی و علم و فناوری در برخی از دانشگاه‌ها حضور یافتند و اقداماتی را در حوزه‌های مختلف در این مراکز علمی آغاز کردند.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف رفاهی، دانشجویی، آموزشی، پژوهشی و عمرانی در دانشگاه‌ها ادامه داد: در یک و سال نیم اخیر در حوزه عمرانی در دانشگاه‌ها خیرین مشارکت داشتند.

ساداتی نژاد از ایجاد سامانه خیرین در وزارت علوم خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 220 خیر و 25 واقف در حوزه آموزش عالی در این سامانه ثبت نام شده‌اند.

وی تعداد پروژه‌های خیر ساز را 125 مورد ذکر کرد و ادامه داد: میزان ساخت و ساز خیرین در حوزه آموزش عالی حدود 392 هزار و 690 متر مربع است و 36 پروژه خیر ساز با بودجه 200 میلیارد تومانی اجرایی شده است.

ساداتی نژاد با اشاره به ایجاد کمیته خیرین ساز در وزارت علوم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در 27 دانشگاه کشور جامعه و یا مجمع خیرین ایجاد شده است.

ایجاد بنیاد نخبگان از سوی خیرین

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد بنیاد نخبگان "سعیدی" از سوی خیرین خبر داد و در این باره توضیح داد: این بنیاد از سوی خیری به نام "اخوان سعیدی"در راستای حمایت از نخبگان و پروژه‌های پژوهشی کاربردی در دانشگاه کاشان ایجاد شده است.

حمایت خیرین در تامین تجهیزات و مواد اولیه آزمایشگاهی

وی با اشاره به مشکلات موجود در دانشگاه‌ها در زمینه تامین تجهیزات و مواد اولیه آزمایشگاهی، خاطر نشان کرد: با امضای تفاهم نامه‌ای با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم قرار شده است تا تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ها از سوی خیرین تامین شود. به این ترتیب خیرین آماگی خود را برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی اعلام کردند.

ایجاد بنیاد کتاب

ساداتی نژاد ایجاد بنیاد کتاب را از دیگر اقدامات خیرین در حوزه آموزش عالی دانست و اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت کتاب در سال جاری از سوی خیرین بنیاد کتاب "مطهر" ایجاد شده است تا کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان و دانشگاهی تامین شود.

اعطای وام شرافت

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در دانشگاه‌ها را از دیگر اقدامات خیرین در حوزه آموزش عالی ذکر کرد و در این باره گفت: در حال حاضر در دانشگاه کاشان به همت خیرین وامی تحت عنوان "وام شرافت" اعطا می شود. بر این اساس دانشجویان بدون ارائه ضامن متعهد می‌شوند به محض داشتن تمکن مالی وجوه وام را به یکی از صندوق‌های قرض الحسنه موجود در کشور واریز کند.

کلمات کلیدی: اعطای وام شرافت، ایجاد بنیاد کتاب، مواد اولیه آزمایشگاهی، ایجاد بنیاد نخبگان، خیرین ایجاد بنیاد نخبگان، وام شرافت، وام شرافت دانشجویان

آمار بازدید: 319 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image