ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تعداد دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاههای کشور (18 آبان 91)

تعداد دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاههای کشور (18 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: معاون سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که ۸ هزار نفر از طریق کنکور وارد دانشگاه شده‌اند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس مجتبی بذر‌افشان صبح امروز در چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در دانشگاه گیلان گفت: 14 هزار دانشجوی غیرایرانی از 92 کشور مختلف در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که 8 هزار نفر از این دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه شدند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 520 دانشجوی غیر بورسیه و غیر ایرانی در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند گفت: از این تعداد 8 هزار نفر دانشجو بر اساس کنکور سراسری وارد دانشگاه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از میان دانشجویان بورسیه و غیربورسیه برخی از دانشجویان با هزینه‌های شخصی خود در کشور تحصیل می‌کنند.

معاون سازمان امور دانشجویان گفت: در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم 1688 دانشجوی بورسیه وجود دارد که در مهر ماه امسال به جمعیت این دانشجویان افزوده شده و در نهایت جمعیت دانشجویان بورسیه به 2 هزار نفر افزایش یافته است.

بذر‌افشان اضافه کرد: حکم دانشجویان بورسیه‌ای که در مهرماه امسال به دانشگاه‌های کشور معرفی شدند هنوز صادر نشده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام 31 هزار و 544 متقاضی در سامانه مهمانی و انتقال دانشگاه‌ها گفت: ظرفیت تعیین شده از سوی دانشگاه‌ها در این سامانه 42 هزار و 301 نفر بود که میزان تقاضا کمتر از ظرفیت‌های تعیین شده بوده است.

بذر‌افشان خاطرنشان کرد: برای مهمانی و انتقال دانشجویان امسال در دانشگاه‌های مبدا با تقاضای 20 هزار و 246 نفر موافقت شد که در نهایت دانشگاه‌های مقصد با تقاضای 13 هزار و 629 نفر موافقت کردند.

کلمات کلیدی: دانشجویان غیرایرانی، دانشجویان خارجی، تعداد دانشجویان غیرایرانی در ایران، تعداد دانشجویان خارجی در ایران

آمار بازدید: 389 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image