ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بازنگری برنامه‌های آموزشی 5 حوزه فناوری و حذف رشته‌های غیرضروری (15 آبان 91)

بازنگری برنامه‌های آموزشی 5 حوزه فناوری و حذف رشته‌های غیرضروری (15 آبان 91)

سرپرست کارگروه برنامه ریزی و آموزش عالی فناوری‌های نوین از بازنگری برنامه‌های آموزشی در 5 حوزه فناوری خبر داد و گفت: کمیته‌های آموزش عالی در این 5 حوزه تشکیل و بررسی‌های لازم را به عمل می‌آورند.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس صاحبقدم لطفی در نشست خبری صبح امروز یکشنبه با اشاره به ایجاد کارگروه برنامه ریزی آموزشی فناوریهای نوین در وزات علوم، افزود: این کارگروه به منظور آموزش و آمایش آموزش عالی در حوزه فناوریهای نوین ایجاد شده است.

سرپرست کارگروه برنامه ریزی و آموزش عالی فناوریهای نوین ایجاد 5 کمیته را از برنامه های این کارگروه نام برد و اظهار داشت: به منظور بررسی آموزش عالی در حوزه های مختلف فناوریهای نوین 5 کمیته بیوتکنولو‍ژی، نانوفناوری، فناوری اطلاعات، انر‍ژیهای نو و علوم شناختی ایجاد شد.

وی فعالیت های این کمیته ها را در دو محور بازنگری برنامه های آموزشی و ارائه برنامه های جدید آموزشی ذکر کرد و یادآور شد: این کمیته ها با توجه به توانمندیهای منطقه ای و پتانسیل های مغز افزاری و نرم افزاری در هر استان و آمایش سرزمینی رشته های جدید ایجاد و به بررسی حذف برخی از رشته هایی که نیاز کمتری در کشور احساس می شود، خواهد کرد.


وضعیت آموزشی حوزه زیست فناوری

لطفی با اشاره به وضعیت حوزه های مربوط به زیست فناوری (بیو تکنولو‍ژی) اضافه کرد: در حال حاضر هزار و 600 دانش آموخته در دوره کارشناسی، 2 هزار و 600 نفر در دوره کارشناسی ارشد و هزار و 100 نفر در دوره دکتری رشته های مربوط به بیوتکنولوژی دانش آموخته شدند.


ایجاد رشته های جدید

وی از ایجاد رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: علاوه بر ایجاد رشته کارشناسی زیست فناوری، اقدام به راه اندازی رشته کارشناسی ارشد زیست فناوری صنعتی و محیط زیست شد.

رئیس پژوهشگاه مهندسی زیست فناوری و مهندسی ژنتیک ادامه داد: علاوه بر این رشته دکتری میکروبیولوژی صنعتی تصویب شده که امیدواریم در سال‌آینده راه اندازی شود.

لطفی تصویب رشته های کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک، مهندسی زیست پزشکی و مهندس یافت را از دیگر اقدامات این کارگروه عنوان کرد و گفت: در حوزه کشاورزی نیز رشته های بیوتکنوولو‍ژی کشاورزی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال بازنگری است.

کلمات کلیدی: برنامه‌های آموزشی حوزه فناوری، فناوری‌های نوین، حذف رشته‌های غیرضروری، بازنگری برنامه‌های آموزشی، زیست فناوری، ایجاد رشته های جدید

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image