ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی افتتاح شد (22 مهر 91)

نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی افتتاح شد (22 مهر 91)

رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: اگر مدل جهاد دانشگاهی فراگیر شود، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، دکتر مجید غیور مبرهن در مراسم افتتاح نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی در محل سالن فردوسی فرهنگ‌سرای این مجموعه، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در دو عرصه پژوهش و فرهنگ، عملکرد درخشانی داشته است.


وی در خصوص افتتاح نگارخانه فردوسی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که توانستیم یک کار جدید و مهم فرهنگی را به مجموعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی اضافه کنیم.


غیور ادامه داد: بسیار خرسندیم که در دو مقوله بسیار با اهمیت و مهم کشور یعنی بحث پژوهش و بحث فرهنگ فعالیت‌های خوبی را داریم و در این زمینه‌ها خودکفا هستیم و از دولت بودجه‌ای نمی‌گیریم.


رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: افرادی که وارد جهاددانشگاهی شدند و سنگ‌بنای بسیاری از فعالیت‌های امروز را گذاشته‌اند، افرادی بسیار جوان بودند که با وجود جوانی، بسیار پخته عمل کردند و از خود یادگارهای گران‌سنگی را به یادگار گذاشته‌اند که ما باید قدردان زحمات تک‌تک این عزیزان باشیم.


دکتر غیور در مورد برنامه‌های آتی جهاددانشگاهی اظهار کرد: ما در سال جاری پروژه فرهنگسرای دانشجو را داریم و همچنین افتتاح دو پژوهشگاه که یکی در زمینه علوم زیستی و دیگری در زمینه علوم انسانی فعالیت می‌کند.


وی در ادامه با اشاره به نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی گفت: من معجزه فرهنگ ایرانی را در جهان دیده‌ام و به همین جهت کارهایی که در زمینه فرهنگ ایرانی انجام می‌شود، بسیار ارزشمند است.


پس از سخنرانی دکتر غیور نگارخانه فردوسی با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولین جهاددانشگاهی افتتاح شد.


به گزارش ایسنا، اولین نمایشگاه این نگارخانه "پرتره‌های تمام قد به روایت مسعود توجهی" بود که با استقبال حاضران مواجه شد.


گفتنی است؛ فضای این نگارخانه با مساحت 112مترمربع و 55 متر زیربنای مفید نمایش‌، درقالب دو سالن طراحی شده، و در صورت نیاز با نصب پانل تا 80 متر قابل افزایش است‌، طرح خلاقانه آن با توجه به استانداردهای موجود و توانمندی‌های فضای بومی شکل گرفته است.


نگارخانه فردوسی با طراحی ویژه سقف‌، نورپردازی محاسبه شده و رنگ خنثی امکان نمایش مطلوب انواع تابلو را فراهم می‌کند. همچنین نورپردازی فضا به‌گونه‌ای است که بازدیدکننده بهترین کیفیت بصری را از اثر هنری ادراک می‌کند.


از نکات قابل توجه دیگر این نگارخانه این است که طراحی آن امکان برگزاری نمایشگاه‌های آثار حجمی را نیز فراهم می‌کند و استفاده ازسیستم صوتی پیشرفته باعث می‌شود تا نگارخانه با پس‌زمینه‌ای آرامش‌بخش از صدای یکنواخت تلطیف شود.


همچنین در نگارخانه فردوسی دوربین‌های مدار بسته امنیت آثار هنری را تامین می‌نماید واین مکان می‌تواند در صورت نیاز جهت ارائه اطلاعات یا آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

کلمات کلیدی: نگارخانه فردوسی، جهاد دانشگاهی، افتتاح نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی، پرتره‌های تمام قد به روایت مسعود توجهی

آمار بازدید: 489 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image