ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار دانشگاهها 25 مهر 93

اخبار دانشگاهها 25 مهر 93

قائدرحمت: ادعای فروش مدرک در دانشگاه‎ها مقبول نیست


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به فارغ‎التحصیل رشته غیرکاربردی مدرک ارشد و دکترا ندهید!

عباس قائدرحمت در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: در حال حاضر ما جامعه جوانی داریم که باید تحصیل کند و با توجه به رشد علم و فناوری که در افق 1404 دیده شده باید تا آن زمان به این هدف برسیم.

وی اضافه کرد: در این سال‎ها باید درب دانشگاه بیشتر باز باشد وگرنه دانشجو برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‎کند که باعث وارد شدن آسیب‎های جدی به آنها می‎شود، باید تعداد صندلی‌‏های دانشگاه را افزایش دهیم تا همه بتوانند درس بخوانند.

قائدرحمت ادامه داد: سال‎هاست که تلاش می‎شود کنکور برداشته شود و شرط معدل در انتخاب دانشجو لحاظ شود.

نماینده مردم درود و ازنا تصریح کرد: اینکه ادعا شود در دانشگاه‎ها مدرک می‎فروشند مقبول نیست و این کار در دانشگاه‎های کشور صورت نمی‎گیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه‎های کشور در رنکینگی که وجود دارد در راستای دانشگاه‎های مطرح دنیا باشند و از اساتید مطرح و توانمند استفاده کنند، اظهار کرد: باید روی مهارت‎های دانشجو کار شود و فقط بر مکتوب‎های او بسنده نشود؛ در این راستا باید کارگاه‎های آموزشی افزایش یابند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: همانطوری که در حال حاضر برخی رشته‎های گیاه‎پزشکی و پزشکی کارگاه‎های عملی برای مهارت‎افزایی دارند باید بستر را برای سایر رشته‎ها از جمله حسابداری و مدیریت نیز فراهم کنیم تا دانشجو زمانی که به بازار کار وارد می‎شود از پختگی لازم برخوردار باشد.

قائدرحمت تصریح کرد: همچنین کیفیت تحصیل را باید بالا برد و متناسب با نیاز جامعه رشته تحصیلی ارائه کرد؛ شورای گسترش، رشته‎های مورد نیاز جامعه و بازار کار را باید افزایش دهند.

وی افزود: به طور مثال در حال حاضر 200 هزار فارغ‎التحصیل در یک رشته خاص داریم که عملاً هیچ‎گونه کاربردی ندارند، جامعه به رشته‎های فنی، الکتریک و پرستاری نیاز دارد و هم اکنون زمینه برای کار آنها نیز هست؛ حتی می‎توانند خود، شرکت دانش بنیان ایجاد کنند.

نماینده مردم درود و ازنا اضافه کرد: حتی برای آموزش افراد باید از دوره آموزش عمومی فرد را آماده کرد و باید خط و جهت او را با توجه به بازار کار تعیین کرد، آموزش عمومی و عالی هماهنگ با هم کار کنند و آموزش فنی و مهارت ما نیز باید منسجم و هماهنگ با آنها باشد.

قائدرحمت گفت: در حال حاضر به فارغ‎التحصیلان علوم انسانی آموزش‎های مهارتی می‎دهند چرا در همان دانشگاه‎ها آموزش داده نمی‎شود که دوباره کاری پیش نیاید؟

وی با بیان اینکه وضع موجود دستپخت گذشته است، اظهار کرد: باید جلوی ضرر را بگیریم و نیازسنجی کنیم که به چه رشته‎هایی نیاز داریم و به فارغ‎التحصیل رشته غیرکاربردی دوباره ارشد و دکترا ندهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: می‎توان رشته‎های بین رشته‎ای را افزایش داد تا زمینه کار همه فارغ‎التحصیلان فراهم شود.

قائدرحمت در پایان گفت: باید در آموزش عالی کشور با مدیریت صحیح کلان رشته‎های جدیدی با توجه به نیاز بازار به وجود آورد.
----------------------------------------------



ارتقای چشمگیر میانگین رتبه‎‎های پذیرفته‌شدگان امسال دانشگاه یزد

معاون آموزشی دانشگاه یزد با اشاره به برنامه‎‎های حمایتی این دانشگاه برای جذب نخبگان و استعدادهای دانشجویی کشور، از ارتقای چشمگیر میانگین رتبه‎‎های پذیرفته‌شدگان سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر قاسم برید لقمانی در جمع خبرنگاران در این باره تصریح کرد: با عنایت به هدف‏‏گذاری دانشگاه یزد برای قرار گرفتن در جمع 10 دانشگاه برتر کشور، معاونت آموزشی این دانشگاه همانند دیگر حوزه‎‎ها برنامه‎‎هایی را مد نظر قرار داده است که جذب نخبه‎‎های آموزشی ا‎ستان و کشور از برنامه‎‎های در اولویت معاونت آموزشی در همین خصوص بوده است.

وی افزود: در همین رابطه نیز با تلاش مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه، آیین‌‏‏نامه و شیوه‎‎نامه برای جذب و حمایت نخبگان جذب شده در دانشگاه تهیه شده است. به عنوان نمونه برای رتبه‎‎های زیر 100 در هر ترم تحصیلی 500 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی در قالب ردیف‎‎های مختلف تعلق می‎‎گیرد.

وی با اشاره به موفقیت دانشگاه در جریان اجرای این برنامه در سال نخست آن، اعلام کرد: در ترم جدید تحصیلی براساس شیوه‌‏‏نامه و دسته بندی مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد تعداد هشت نفر دارای رتبه کمتر از 100 در سهمیه مناطق، 14 نفر رتبه زیر 200، 26 نفر رتبه زیر 300، 50 نفر رتبه زیر 500 و 134 نفر رتبه زیر یکهزار دانشگاه یزد را به عنوان انتخاب نخست خود برگزیده‌‎‎اند.

معاون آموزشی دانشگاه یزد یکی دیگر از اقدامات آموزشی سال جدید تحصیلی در این دانشگاه را انجام نیازسنجی رشته‎‎های تحصیلی مورد نیاز استان به ویژه در بخش صنعت ذکر کرد و به عنوان نمونه به کسب مجوز رشته کارشناسی حقوق در این دانشگاه برای ترم جدید تحصیلی اشاره کرد.

وی در این باره با اشاره به پذیرش 35 نفر در نخستین ترم این رشته تحصیلی، عنوان کرد: در این رشته تحصیلی که برای اولین بار در دانشگاه یزد پذیرش داشته است نیز شاهد ثبت‏‏نام دانشجویان دارای رشته هشت منطقه دو کشور، رتبه 26 منطقه سه کشور، رتبه 28 منطقه دو کشور، رتبه 47 ایثارگران، رتبه 132 و 152 منطقه سه کشور و نیز رتبه 169 ایثارگران کشور در این دانشگاه هستیم.

برید لقمانی از دیگر رتبه‏‏های پذیرفته شده در این دانشگاه به رتبه 16 خانواده شهدا در رشته آموزش شهرسازی، رتبه 45 ایثارگران در رشته روانشاناسی، رتبه 19 منطقه سه در رشته برق، رتبه 63 منطقه دو در رشته زبان و ادبیات عرب، رتبه 116 خانواده شهدا در خدمات اجتماعی، رتبه 167 ایثارگران در مدیرت مالی و نیز رتبه 195 ایثارگران در رشته حسابداری اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه یزد در پذیرش رتبه‎‎های کنکور سراسری کشور گفت: میانگین رتبه پذیرفته‎‎شدگان کنکور امسال در دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد 7140 بوده و این در حالی است که این رقم در سال‎‎ 1392 معادل 11 هزار و 506 و برای 1391 برابر با 8823 بوده است.

وی میانگین رتبه پذیرفته شدگان دانشکده ادبیات این دانشگاه در سال جاری را 4123 ذکر کرد که این رقم در سال‎‎های 92 و 91 به ترتیب 9265 و 7194 بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین رتبه پذیرفته شدگان کنکور امسال در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه یزد به 5669 ارتقاء یافته در حالی که این رقم در دو سال قبل از آن به ترتیب 7727 و 6978 بوده است.

وی با بیان این که در دانشکده هنر این رقم معادل 2480 بوده است، اظهار کرد: میانگین رتبه پذیرفته شدگان کنکور در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در سال گذشته 4653 و در سال قبل از آن نیز 4633 بوده است.

وی این ارتقاء آمارها را ماحصل آیین‎‎نامه مرکز استعدادهای درخشان و تشویق استعدادها و نخبگان به سمت این دانشگاه ذکر کرد و گفت: البته این آمار در مورد دانشکده منابع طبیعی با اختلاف جزئی از رقم 34 هزار و 67 در سال گذشته به رقم 35 هزار و 754 افزایش یافته که علت ان نیز می‎‎تواند به دلیل اعلام منسوخ شدن برخی از رشته‌های کشاورزی از سوی وزارت علوم باشد.

معاون اموزشی دانشگاه یزد در پایان نیز با اشاره به پذیرش دو هزار و 500 دانشجوی جدیدالورود در رشته کارشناسی و یکهزار و 500 دانشجو در رشته‎‎های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتر، تعداد دانشجوی در حال تحصیل این دانشگاه مادر در استان یزد را قریب 15 هزار نفر ذکر کرد.
------------------------------------------------

دانشجوی پیام نور شیراز مخترع برتر کشور شد

دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز موفق به کسب مقام مخترع برتر در جشنواره حرکت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، در نخستین جشنواره ملی حرکت دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، استان فارس با کسب چندین مقام برتر خوش درخشید.

بر این اساس، محمدرضا بهمنی دانشجوی سال چهارم مهندسی نرم‌افزار در بخش اختراعات دانشجویی موفق به کسب عنوان مخترع برتر کشور شد.

دانشگاه پیام نور استان فارس همچنین در بخش‌های انتشار کتاب، کارآفرینی، حامیان و بخش نشریه(نشریه فردا) عناوین برتر را به خود اختصاص داد و همچنین خانم «فرزانه ارفعی» مدیر فرهنگی استان فارس نیز به عنوان مدیر برگزیده معرفی شد.

این جشنواره از سه بخش اهدای تندیس طلایی حرکت به 14 گروه از انجمن‌های علمی دانشجویی، اهدای تندیس طلایی حرکت به شش گروه از شرکت‌ها، صنایع، مؤسسات و صنایع حامی انجمن‌های علمی دانشجویی و نمایشگاه جامع آثار، دستاوردها، تولیدات صنایع انجمن‌های علمی دانشجویی همراه با فن بازار تولیدات دانشجویی تشکیل شده بود.

تولیدات و دستاوردهای دانشگاه پیام نور در عرصه‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتکار، کارآفرینی و نشریات علمی دانشجویی در قالب 31 غرفه از دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور به نمایش گذاشته شده شد.

نخستین جشنواره ملی حرکت با حضور 3 هزار دانشجو از سراسر کشور برگزار و بیش از 140 اثر اختراعی در آن به نمایش گذاشته شد.

آمار بازدید: 293 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image