ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاهها 22 مهر 93

اخبار جدید دانشگاهها 22 مهر 93

مهلت ثبت‌نام در آزمون وکالت 93 فردا به پایان می‌رسد


مهلت ثبت‌نام در آزمون وکالت 93 فردا (چهارشنبه) پایان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متقاضیان آزمون وکالت از دوشنبه 14 مهرماه تا فردا (چهارشنبه) - 23 مهرماه - مهلت دارند تا از طریق اینترنت و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام از طریق کارت‌های اعتباری عضو شبکه شتاب که رمز دوم آن فعال است، طبق دستورالعمل اعلام شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در زمان اعلام شده نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد رهگیری و شماره پرونده خود به سیستم کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن و زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

آزمون وکالت در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می شود و نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تاریخ آزمون وکالت 93 روز جمعه هفتم آذرماه سال جاری است.






راه‌ اندازی کارشناسی ارشد رشته تولید قطعات پزشکی

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اعلام کرد: امسال 4 رشته جدید به رشته‌های دانشگاهی لین مرکزاضافه شده است.

جلال‌الدین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: رشته‌های مشاوره ژنتیک،‌ تجارت الکترونیک و بازرسی جوش در مقطع کارشناسی به لیست رشته‌های دانشگاه‌ علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اضافه شدند که در رشته بازرسی جوش پذیرش دانشجو نداشتیم.

وی ادامه داد: همچنین رشته تولید قطعات پزشکی، از شاخه‌های رشته متالوژی در مقطع کارشناسی ارشد به تایید دانشگاه جامع رسید و با پذیرش 12 دانشجو در لیست رشته‌های دانشگاه قرار گرفت.

صادقی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافتند، بیان کرد: ما برای امسال پذیرش 1300 دانشجو پیش‌بینی کرده بودیم که این تعداد به هزار دانشجو کاهش یافت.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در خصوص اضافه شدن شهریه‌های دانشجویان در سال جدید بیان کرد: با توجه به کارگاه‌های علمی دانشجویان و هزینه‌های دیگر، در سال جدید شهریه 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان این موسسه 4000 نفر است اظهار کرد: اگر این تعداد به کمتر از 2000 نفر برسد شهریه کنونی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

صادقی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه نیاز به فارغ‌التحصیلان ماهر دارد که این مهارت‌ها با تحصیلات آکادمیک قابل کسب نیست؛ لذا از مسئولین انتظار می‌رود که به دانشگاه علمی کاربردی اهمیت بیشتری دهند.






معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه : میزان وام های دانشجویی افزایش یافت

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه از افزایش وام های دانشجویی در سال تحصیلی 94-93 خبر داد.

عبدالناصر نظریانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، گفت: با وجود افزایش تعداد دانشجویان متقاضی وام و با تایید هیات امنا وام های دانشجویی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: وام‌های ودیعه مسکن برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد از 3 میلیون تومان به 4.5 میلیون افزایش یافته که این وام برای دوره های کارشناسی و کاردانی تغییری نداشته است.

نظریانی با شرایط وام های ضروری برای دانشجویان افزود: وام های ضروری که شامل موارد خاص و پزشکی است به کلیه دانشجویان تعلق میگرد و در صورت دریافت هر نوع از وام های دیگر می توانند از این وام نیز استفاده کنند که صندوق رفاه مبلغ 300 تومان تا 2 میلیون تومان برای این وام در نظر گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه از افزایش وام های تحصیلی نیز خبر داد و گفت: وام های تحصیلی برای دانشجویان مجرد از 337 تومان به 382 تومان افزایش داشته و نیز این وام برای دانشجویان متاهل از 472 تومان به 525 تغییر یافته است.

وی در خصوص وام های شهریه دوره شبانه بیان کرد: میزان وام های دانشجویان شبانه دوره کارشناسی از 250 تومان به 300 تومان، دوره ارشد ناپیوسته از یک میلیون به یک میلیون و 100، دوره دکتری حرفه ای(دامپزشکی) از 400 تومان به 700 تومان و دکتری تخصصی(ناپیوسته) از 2.5 میلیون تومان به 3.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

نظریانی خاطر نشان کرد: بازپرداخت این وام ها 6 ماه پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان تقسیط می شود.






اضافه شدن رشته دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه از اضافه شدن رشته جدید در مقطع تحصیلی دکتری این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حمید علیان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در راستای ارتقاء سطح علمی و توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های آموزشی لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی اقدام به تصویب رشته‌ دکتری حسابداری که مورد نیاز منطقه و استان می‌باشد، کرده است.

وی افزود: این واحد دانشگاهی در حال حاضر دارای 54 رشته و مقطع ( 5 کاردانی پیوسته، 9کاردانی ناپیوسته، 13کارشناسی پیوسته، 10 کارشناسی ناپیوسته و17 کارشناسی ارشد ) و 3450 دانشجو است.








چرا تعداد ساکنان کوی دانشگاه تهران، بیشتر از ظرفیت اتاق‌ها است؟

سکونت تعداد زیادی از افراد در یک مکان، مشکلات اجتناب ناپذیری دارد که ممکن است در هر دوره‌ای به اقتضای شرایط متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری ایسنا،یکی از مشکلاتی که ساکنان کوی دانشگاه تهران در چند هفته اخیر با آن دسته پنجه نرم می‌کنند، افزایش ظرفیت اتاق‌ها و پذیرش دانشجویان بیش از حد ظرفیت اتاق‌ها است.همچنین مشکل وجود حشرات در اتاق‌ها و کندی سرعت اینترنت از دیگر مشکلاتی است که ساکنان کوی از آن‌ها گله دارند.

یک دانشجوی مشغول به تحصیل در رشته تاریخ، در مقطع کارشناسی ارشد ساکن کوی به خبرنگار دانشگاهی ایسنا درمورد افزایش ظرفیت اتاق‌ها گفت: ظرفیت اتاق‌ها در سال تحصیلی جدید ناگهان افزایش پیدا کرد. برای مثال هم اکنون در اتاقی که ظرفیت چهار نفره دارد، شش نفر سکونت دارند. از طرف دیگر برخی از سالن‌های مطالعه تبدیل به خوابگاه شده و ما مجبور هستیم برای مطالعه از خوابگاه خود خارج شده و به سالن مطالعه اصلی برویم.

دانشجویی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل است، از وجود حشرات در اتاق‌های کوی شکایت کرده و اظهار کرد: در برخی از اتاق‌ها سوسک حتی درون یخچال‌ها هم تخم‌گذاری کرده و تبدیل به معضل بزرگی شده است. این مشکل در خوابگاه‌هایی که تازه تاسیس شده‌اند مشهودتر بوده و اکثر اتاق‌ها نیاز به سم‌پاشی دارند.

دانشجوی مقطع دکتری که در رشته جغرافیا مشغول به تحصیل است، مشکل عمده کوی را سرعت پایین اینترنت بیان کرده و افزود: مشکل کمبود ظرفیت و سرعت اینترنت از عمده‌ترین مسائل کوی است. البته سرعت اینترنت از 12 شب به بعد بالا می رود، من فکر می کنم اگر ساکنین کوی، از اینترنت به درستی استفاده کنند، مشکل کندی سرعت رفع خواهد شد.

پاسخ رئیس کوی به مشکلات ساکنین کوی

رییس کوی دانشگاه تهران در مورد اسکان بیش از حد ظرفیت دانشجویان در اتاق‌های کوی گفت: این امر دو دلیل دارد، دلیل اول این است که سازمان سنجش امسال بومی‌گزینی را لحاظ نکرده است. اگر بومی‌گزینی صورت می‌گرفت بسیاری از دانشجویان، دانشگاه تهران قبول نمی‌شدند و دانشگاه مجبور به پذیرش بیش از حد دانشجو در خوابگاه نمی‌شد. از طرف دیگر برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی هنوز خوابگاه‌ها را تخلیه نکردند.

مجید حمزه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در حالی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه حضور دارند، دانشجویان ورودی جدید هم به کوی آمدند. به همین دلیل کوی مجبور به افزایش ظرفیت اتاق‌های خوابگاه شده و اتاق‌های 4 نفره به 5 نفره تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کوی نمی‌تواند دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به اجبار از خوابگاه بیرون کند، افزود: به همین دلیل مدت کوتاهی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرصت داده شده است و به دلیل تراکم جمعیت و کمک به این دانشجویان، علاوه بر افزایش ظرفیت اتاق‌ها، سالن مطالعه هم برای مدت کوتاهی تبدیل به اتاق شده است. البته سالن مطالعه مرکزی وجود دارد اما سالن‌های فرعی تبدیل به خوابگاه شده‌اند.

بدهی دو میلیاردی کوی غیرعادی نیست

رییس کوی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به بدهی دو میلیاردی کوی در حوزه مصرف انرژی گفت: همه بخش‌های اداری دانشگاه و دولت مشکل بدهی را دارند. برای مثال بدهی‌های حوزه دانشگاه مربوط به حق‌التدریس اساتید است، زیرا بودجه‌هایی که اعلام می‌شود با توجه به تورم سال‌های اخیر متناسب نبوده و پاسخگوی امورات روزمره نیست.

حمزه‌لو با بیان اینکه کسری بودجه همیشه وجود داشته است، افزود: این میزان کسری بودجه غیرعادی نیست اما ما در تلاش هستیم این مشکل را با کمک مسوولان دانشگاه، پیگیری از اداره برق و آب، وزارت علوم و فرمانداری ذی‌ربط برطرف یا میزان بدهی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های انرژی به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است و کوی هم مکانی عام‌المنفعه بوده و نمی‌توان دانشجویان را از برخی امکانات محروم کرد. همین حالا هم سعی می‌شود در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

رییس کوی دانشگاه تهران در مورد تسویه بدهی‌های کوی اظهار کرد: در زمان رییس سابق کوی، بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شد. در حال حاضر هم سعی می‌شود بدهی مواردی که حادتر است، پرداخت شود اما ارقامی که پرداخت می‌شود، نسبت به کل مبلغ بدهی ناچیز است.

حمزه‌لو بر لزوم کمک نهادهای دیگر برای تسویه بدهی کوی تاکید کرد و گفت: باید دانشگاه ترغیب شود تا بودجه کوی زیرمجموعه بودجه کلان دانشگاه قرار بگیرد یا از طریق منابع خارجی مانند اداره برق، شهرداری و... به کوی کمک شود.

تخم سوسک همراه چمدان دانشجویان وارد خوابگاه می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل وجود حشرات در خوابگاه‌ها و با تاکید بر اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه تهران را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: معمولا دانشجویان تحصیلات تکمیلی در فصل تابستان هم در خوابگاه حضور دارند و مشغول فعالیت روی پروژه‌های تحقیقاتی خود هستند، به همین دلیل امکان سم‌پاشی اتاق‌ها وجود ندارد.

رییس کوی دانشگاه تهران در مورد راه‌حل در نظر گرفته شده برای رفع این مشکل گفت: در نظر داریم با رضایت دانشجویان در ایامی که دانشگاه تعطیل بوده و تعداد دانشجویان ساکن در خوابگاه کمتر است، دانشجویان برای چند ساعت خوابگاه را تخلیه کرده و سم‌پاشی انجام شود.

حمزه‌لو در مورد علت دیگر وجود حشرات در کوی توضیح داد: دانشجویان از مناطق مختلفی به کوی می‌آیند و ممکن است تخم سوسک در چمدان آنها باشد و در کوی توسعه پیدا کند. البته میزان آن کم است. از طرف دیگر از آنجایی که خوابگاه فضای عمومی تلقی می‌شود، نظافت آن از فضای خصوصی سخت‌تر است. برای مثال گفته شده درهای چاه با پوشش بسته شوند اما خدماتی‌ها اذعان دارند دانشجوها برای اینکه راحت‌تر باشند پوشش‌ها را برداشته و همین امر باعث خروج حشرات از چاه می‌شود.

وی در ادامه در مورد کندی سرعت اینترنت کوی اظهار کرد: خوابگاه ظرفیت مشخصی دارد که هنگامی که ساکنان آن ناگهان افزایش پیدا کند مشکلاتی در زمینه تردد، حمام، نظافت، آشپزخانه و اینترنت و... به وجود می‌آید. وضعیت اینترنت کوی در زمان گذشته مطلوب بود اما اکنون با افزایش جمعیت و وسایل استفاده از اینترنت، سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده است.

برگزاری دوره‌های کارآموزی در کوی دانشگاه تهران

رییس کوی دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری دوره‌های کارآموزی در کوی خبر داد و گفت: در فکر برگزاری دوره‌های کارآموزی هستیم که دانشجویان ضمن تحصیل بتوانند با فنون مختلف آشنا شده تا قادر باشند ضمن اینکه هزینه‌های خود را خودشان پرداخت می‌کنند اوقات فراغت آنها هم پر شود.

حمزه‌لو در پایان با بیان اینکه دانشجویان و خانواده‌هایشان سکونت در کوی را به سکونت در خوابگاه‌های سطح شهر ترجیح می‌دهند، گفت: دلیل این امر، امنیت و امکانات موجود در کوی است. تا هفته آینده دو خوابگاه دیگر در سطح شهر افتتاح خواهد شد و 87 نفر از دانشجویان از کوی به خوابگاه‌های سطح شهر منتقل خواهند شد. ما در تلاش هستیم مشکلات موجود تا نیم‌سال دم برطرف شود.

آمار بازدید: 511 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image