ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه الهیار: آموزش عالی چارچوب مشخصی برای مدیریت هزینه‌ها ندارد

الهیار: آموزش عالی چارچوب مشخصی برای مدیریت هزینه‌ها ندارد

‌معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تعدیل اتکای بیش از حد آموزش عالی به بودجه دولتی ضروری است.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، علی الهیار در آیین آغاز به کار گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در تبریز اظهار کرد: در برخی از حوزه‌های آموزش عالی شاهد هستیم که هزینه‌های پرسنلی از هزینه‌های ذاتی مجموعه‌ها سبقت گرفته است که باید راهکارهای تخصصی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی گفت: متاسفانه آموزش عالی چارچوب مشخصی برای مدیریت هزینه‌های خود ندارد و این موضوع به مشکلات این حوزه دامن زده است.

الهیاری افزود: موازی کاری در حوزه پژوهش باعث تقسیم توان علمی، تجهیزاتی و فیزیکی شده است که اگر این مجموعه‌ها در کنار یکدیگر باشند اثرات سازنده‌تری را خواهند داشت.

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید فکری برای تصمیماتی که از بیرون به آموزش عالی تحمیل می‌شود کرد، حتی برخی از تصمیماتی که در مجلس در خصوص آموزش عالی اخذ می‌شود منطبق با نیازهای آموزشی ما نیست.

وی یادآور شد: مهمترین هدف نظام از آموزش، تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد است.

معاون امور بودجه آموزشی و فرهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به توزیع نامتعادل مراکز علمی و آموزش عالی در کشور گفت: با توجه به روند کاهش جمعیت و ترکیب جمعیتی جدید، نباید روند توزیع نامتعادل دانشگاه‌ها در کشور و استان‌ها ادامه پیدا کند.

الهیار ادامه داد: باید به این سمت برویم که به جای تعدد مراکز علمی و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور به سمت توزیع این مراکز بر اساس ظرفیتها و توانمندی‌های استان‌ها برویم تا دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیتهای موجود بتوانند دانشجوی متخصص و مورد نیاز را تربیت و به بازار کار معرفی کنند.

وی مسائل رفاهی را از دیگر چالش‌های آموزش عالی دانست و گفت: مدیران آموزش عالی در برخی موارد به جای مدیریت علمی توان خود را صرف مدیریت رفاهی می کنند که با این وجود همیشه نارضایتی‌هایی در این خصوص وجود دارد.

آمار بازدید: 266 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image