ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تدوین برنامه 4 ساله استراتژیک در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

تدوین برنامه 4 ساله استراتژیک در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که برنامه چهارساله استراتژیک دانشگاه در حال تدوین است، گفت: این برنامه در چهارچوب مشخصی خط مشی دانشگاه را ترسیم می کند تا از کارهای مقطعی و خارج از برنامه دوری کنیم.به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شوراي دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دولت جدید با حضور دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه و ساير اعضا در تالار شهيد بهشتي برگزار شد.


پیوندی در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نقش شورای دانشگاه اظهار داشت: شورای دانشگاه پس از هیات امنا بالاترین رکن دانشگاه به شمار می رود و امید دانشگاه برای جهش و گامهای بلند باید در شورای دانشگاه نقش ببندد و براساس ایده های تهیه شده در این شورا دانشگاه بتواند پروازهای بلند خود را انجام دهد.

رئیس دانشگاه با اشاره به تمرکز شورا بر روی بحثهای کلان تاکید کرد با همفکری یکدیگر باید دانشگاه را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه چهارساله استراتژیک دانشگاه در حال نوشتن است، خاطرنشان کرد: این برنامه در چهارچوب مشخصی خط مشی دانشگاه را ترسیم و راه دانشگاه را مشخص می کند و باید از کارهای مقطعی، زودگذر و خارج از این برنامه استراتژیک دوری کنیم.

پیوندی در ادامه خواستار ارایه گزارش واحدهایی که از جنبه های مختلف آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و... بعنوان واحد نمونه تلقی می شوند در جلسات آتی شورای دانشگاه شد تا بعنوان الگو برای سایر بخشها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود 3 پژوهشکده و 60 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه اظهار داشت: اگر می خواهیم در حیطه پژوهش حرفی برای گفتن داشته باشیم، مراکز تحقیقاتی ما باید در این امر پیشگام و سردمدار باشند. گرچه عملکرد دانشگاه در حوزه انتشار مقالات پژوهشی تاکنون قابل قبول بوده اما این ابتدای راه است و کافی نیست.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: در حوزه پژوهش باید گامهای بلندتری برداریم، به تولید فناوری بپردازیم و نیازهای مردم و نظام سلامت را رفع کنیم و در نهایت منجر به تولید ثروت شویم. بنابراین پژوهش در دانشگاه باید در این راستا حرکت کند.

وی تجمیع مراکز تحقیقاتی دارای افقهای نزدیک به هم که در یک راستا فعالیت می کنند را راهکاری برای فایق آمدن بر مشکل کمبود امکانات و منابع دانست و هم افزایی و هم گرایی مراکز تحقیقاتی را راهکاری برشمرد که بتوان گامهای بلندتری در حوزه پژوهشی در دانشگاه برداریم.

آمار بازدید: 282 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image