ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ورامین (24 شهریور 92)

راه اندازی شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ورامین (24 شهریور 92)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شعبه بین الملل دانشگاه در ورامین ایجاد شد و بخشی از دانشجویان شعبه تحصیل خود را در این محل از بهمن ماه آغاز می کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی در نشست خبری در محل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره اینکه موفقیت واقعی این است که توانسته ایم در شرایط تحریم و مشکلات مالی برنامه های توسعه ای را در حوزه های سلامت، بهداشت، درمان، دانشجویی پیش ببریم، افزود: اینکه چطور ممکن است در یک محیط انقباظی اهداف توسعه ای دنبال شود تنها با مشارکت مردم و خیرین امکان پذیر شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت آموزشی دانشگاه اظهار داشت: یکی از رسالت های ما است که بتوانیم زمینه آموزش را به گونه ای فراهم کنیم که جوانان برای ادامه تحصیل به کشورهای بی کیفیت در حوزه آموزشی نروند از همین رو ظرفیت دانشگاه در سال 89 بیش از 8 هزار و 700 نفر بود که در سال 92 به 12 هزار نفر افزایش یافت.

تصحیح هرم هیات علمی دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از تصحیح هرم هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: هرم هیات علمی با جذب 226 نفر در دو سال بهبود یافته و تا 70 نفر نیز در هر سال ارتقا یافته اند و در نهایت 12 درصد استاد تمام، 27 درصد دانشیار، 51 درصد استادیار و کمتر از 10 درصد مربی هستند و این نشان دهنده بهبود هرم هیات علمی دانشگاه است.

وی افزود: در حوزه توسعه رشته ها نیز در بخش رشته های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در سال 90 تعداد 8 رشته، در سال 91 تعداد 10 رشته و در سال 92 تاکنون 8 رشته جدید در دانشگاه راه اندازی شده و تعداد قطب های علمی به 11 قطب افزایش یافته است.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: دسترسی به آموزش و تقویت شعبه بین الملل دانشگاه یکی از برنامه های مورد نظر بود که امسال به نتیجه رسید. در حال حاضر 2 هزار و 141 دانشجو در شعبه بین الملل دانشگاه در قشم تحصیل می کنند و با توجه به مصوبه شورای گسترش که دانشگاه های مادر می توانند در شهر خودشان نیز بخشی از شعبه بین الملل را داشته باشند شعبه بین الملل دانشگاه در ورامین ایجاد شد و بخشی از دانشجویان شعبه تحصیل خود را در این محل از بهمن ماه آغاز می کنند.

در آموزش باید اختیارات بیشتری به دانشگاه ها داده شود

وی با اشاره به رتبه های خوب دانشگاه در آزمون های کشوری اظهار داشت: به نظر می رسد که در آموزش باید اختیارات بیشتری به دانشگاه ها داده شود و دانشگاه ها نیز این اختیارات را به محیط واگذار کنند. در بخش هایی که امکان اش بوده است من این کار را کرده ام و اختیار بیشتری به گروه های آموزشی داده ام. با توجه به اینکه باید سالانه 20 درصد اختیارات واگذار شود که طبق قانون این کار باید سرعت پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه ما موظف بودیم که در رتبه بندی ESI به رتبه زیر 1000 برسیم که با یک رشد 750 پله ای توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. هم اکنون ایندکس Z اعضای هیات علمی دانشگاه 1.8 است به این معنی که هر عضو هیات علمی سالانه 1.8 مقاله تولید می کند که عدد مناسبی است.

وی با اشاره به موفقیتهای حوزه درمان اظهار داشت: ارتقای کیفی، افزایش میزان پاسخگویی، اصلاح فضای فیزیکی از جمله فعالیت های این حوزه است. قرار بود ماده 215 برای بیمارستان جایگزین اعمال شود که متاسفانه تنها 10 درصد اعتبارات تامین شد و بسیاری از این پروژه های عمرانی در مرحله 10 درصد پیشرفت مانده اند اما ما توانستیم با کمک خیرین در اغلب بیمارستان ها بخش ها را نوسازی کنیم.

تامین خوابگاه برای دانشجویان جدیدالورود

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و دانشجویی یادآور شد: به منظور اجرایی شدن ماده یک آیین نامه ارتقای اساتید، برنامه های فرهنگی برای اساتید برگزار شد تا بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند. تورهای فرهنگی و بسیج هم برای دانشجویان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تامین خوابگاه برای دانشجویان جدیدالورود گفت: علی رغم محدودیت های اعتباری 100 درصد خوابگاه برای دانشجویان تحصیلات پایه تامین شد و 500 نفر هم به ظرفیت خوابگاهی سال جاری اضافه شده است. اما در بخش خوابگاه های مشارکتی توفیق نداشته ایم و استقبال از آن خوب نبوده است و همین امر موجب می شود که هیچ وقت نیاز به خوابگاه کامل تامین نشود.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 300 میلیارد تومان کسری بودجه دارد

وی درباره مشکلات بودجه ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 300 میلیارد تومان کسری بودجه دانشگاه است اما مشکلات بودجه ای باید مدیریت شود و از منابع به خوبی استفاده شود. به طور نمونه بودجه تجهیزات کمتر از 5 میلیارد تومان است در حالی بیش از 100 میلیارد تومان ما در این بخش هزینه کرده ایم که تنها با کمک خیرین و جذب اعتبارات خارج از دانشگاه امکان پذیر بوده است.

ابوالقاسمی خواستار اعطای اختیارات کامل به دانشگاه ها شد و گفت: اگر اختیارات رئیس دانشگاه کامل باشد می تواند برای امور آموزشی بهتر تصمیم بگیرد و می تواند به یک متخصص با آموزش مناسب مدرک بدهد نه اینکه مجبور باشد دوباره از جای دیگر مجوز بگیرد. اگر این ضعف برطرف شود می تواند به توسعه بین المللی و نه فقط شعبه بین الملل کمک کند چرا که بسیاری از افراد خارجی علاقمند به تحصیلات تکمیلی در ایران هستند.

وی درباره اداره بیمارستان از سوی اعضای هیات علمی که قرار بود در بیمارستان امام حسین (ع) اجرا شود، گفت: این موضوع به صورت پیشنهاد از سوی وزیر وقت بهداشت دکتر طریقت مطرح شد اما این موضوع 85 درصد اجرایی شد چرا که سایر بخش های آن به عوامل دیگری از جمله تمام وقتی اعضای هیات علمی باز می گردد که امکان اجرای کامل آن وجود نداشته است. البته رئیس بیمارستان گفته است که 30 درصد فعالیت بیمارستان بیشتر شده است اما امکان اجرای آن برای سایر بیمارستان ها وجود ندارد.

باید 15 هزار دانشجوی پرستاری در کشور تربیت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سالانه باید 15 هزار دانشجوی پرستاری در کشور تربیت شود، افزود: در حال حاضر تعداد پذیرش دانشجوی پرستاری حدود 6 هزار نفر است و لازم است تربیت پرستار بازنگری شود و کمبود حاد پرستار در شهرهای بزرگ برطرف شود. اگر اعتبارات کافی داده شود شعبه های دانشکده پرستاری را در بیمارستانها نیز فعال خواهیم کرد. ضمن اینکه پرستار باید به صورت بومی تربیت شود که بتواند نیاز همان منطقه را برطرف کند. در سطح دانشگاه 3 هزار پرستار کم داریم.

وی همچنین از افزایش تخت های ویژه ، تخت های دیالیز، پیوند کلیه از جسد و توسعه بخش های بیمارستانی خبر داد.

ما هنوز چشم به راهیم که دانشگاه ایران استقلال کامل خود را پیدا کند

ابوالقاسمی درباره دانشگاه ایران و جمعیت تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی گفت: ما هنوز چشم به راهیم که دانشگاه ایران استقلال کامل خود را پیدا کند. اکنون کارکنان بخش های بهداشتی و درمانی ایران و شهید بهشتی در کنار هم کار می کنند اما چون هنوز این دانشگاه بودجه ای ندارد به طور کامل استقلال پیدا نکرده است. ما از مستقل شدن این دانشگاه حمایت می کنیم و امیدواریم هر چه سریع تر سامان بگیرد . در این صورت جمعیت تحت پوشش دانشگاه از 10 میلیون به 6 میلیون کاهش می یابد.

وی همچنین از ارائه بخش هایی در حوزه آموزش و بیمه برای نگارش در ششمین برنامه توسعه ای خبر داد و گفت: راهکاری که من برای توسعه بخش های عمرانی در نظر دارم اعطای وام بانکی به مراکز دانشگاهی برای اصلاح مراکز درمانی است.

کلمات کلیدی: شعبه بین الملل، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ورامین، اخبار جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image