ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی اعطای کارت هوشمند جامع به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی (13 مهر 92)

اعطای کارت هوشمند جامع به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی (13 مهر 92)

برای اولین بار در دانشگاه کارت هوشمند جامع دانشجویی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهیه شد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اولین بار متولی اصلی تهیه و انتشار کارت هوشمند جامع دانشجویی در دانشگاه شده است که زیر نظر واحد فناوری اطلاعات این حوزه طراحی کارت مذکور صورت گرفته است.

مهندس ذنوبی سرپرست واحد فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: مطالعه تحقیقاتی این پروژه از بهمن ماه 90 شروع شد و تا اواخر اردیبهشت ماه 91 بطول انجامید و منجر به تولید کارت RFPشد. سپس کارت RFPمذکور برای شرکت های فعال در زمینه کارت هوشمند ارسال شد و مقایسه ای نیز در این زمینه در سایر دانشگاهها صورت گرفت. درنهایت متناسب با تجربه شرکتها و برآورد خودمان پروپزوال طرح تهیه شد و جمع بندی نیز صورت گرفت. پس از این مراحل پروژه از تیر ماه 91 قابل اجرا بود اما به دلیل مشکلات مالی متوقف شد تا امسال که با حمایت های دکتر رمضانخانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه این پروژه مجدد شروع و فازبندی شد.


وی درخصوص واحدهایی که در این پروژه همکاری داشتند گفت: تمام واحدهای معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، آموزش کل، حراست و بازرسی دانشگاه در به ثمر رسیدن این پروژه با ما همکاری کردند. به طور مثال ما برای تهیه RFPبا این واحدها مصاحبه تخصصی انجام دادیم تا نیازهایشان را شناسایی کنیم. به طور کلی باید بگویم که کلیه واحدها مخصوصاً مدیریت امور دانشجویی در آینده بیشتر با این کار درگیر می شوند.


مهندس ذنوبی با اشاره به این که کارت مذکور می تواند خدماتی نظیر کیف پول الکترونیکی، کتابخانه دیجیتال، تغذیه، اسکان، ورود و خروج، حضور و غیاب در امتحانات، اطلاعات شخصی، اردوها، تربیت بدنی، ایاب و ذهاب و... را پوشش دهد، خاطرنشان کرد: کارتی که ما انتخاب کردیم، کارتِ دسفایر است که غیر قابل کپی برداری و از نظر حافظه و امنیت دارای بالاترین ظرفیت می باشد. در حال حاضر اکثر دانشگاه های کشور( تهران، قم و...) دارای این کارت هستند اما هیچ کدام نتوانستند کلیه سرویس ها را بر روی آن پیاده کنند که آن نیز به علت آماده نبودن زیر ساخت هایشان است.


وی درخصوص مزایای استفاده از این کارت گفت: مدیریت دانشجو در حوزه مدیران دانشگاه مهمترین مزیت این کارت است و اگر تمام سرویس های ما در همه زمینه ها کامل شود، مدیران می توانند گزارشهای مختلف را درهر حوزه به صورت آنلاین دریافت کنند. بطور مثال با استفاده از این کارت مرکز مشاوره می تواند از سوابق تحصیلی و... دانشجو آگاه شود.


مهندس ذنوبی افزود: درفاز اول این طرح، کارت مذکور به دانشجویان ورودی جدید ساکن سه خوابگاه حضرت زهرا (س)، امام علی (ع) و شهید عبدالحسینی با سه سرویس تغذیه، اسکان و کنترل تردد تعلق می گیرد و انشاءا... با تأمین بودجه، اعتبارات و کامل شدن تمامی سرویس ها درآینده این کارت به همه دانشجویان تعلق می گیرد.


وی در پایان اظهار داشت: مسلما شروع هر پروژه ای در ابتدا با یکسری کاستی ها روبرو است بنابراین از دانشجویان می خواهم با ما همکاری داشته باشند و پیشنهادات یا انتقادات خود را حتماً به ما گزارش دهند و بدانند که انشاء ا... در اسرع وقت با تأمین اعتبار به آن رسیدگی خواهد شد. جا دارد که بگویم کل کارهای این پروژه انجام شده است و فقط کارهای چاپ و توزیع آن باقی مانده که به محض کامل شدن در اختیار آموزش هر دانشکده قرار می گیرد.

کلمات کلیدی: کارت هوشمند جامع، دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علوم پزشکی

آمار بازدید: 401 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image